duminică, 22 septembrie 2013

Tot din concediu: Litoralul romanesc - Mamaia



Hai sa-mi dau cu parerea, desi am stat mai putin de 24 de ore, dar cum nu am mai fost din 2005 am fost atenta la detalii :D.

Parerea mea este despre Mamaia, sunt sigura deci ca toti imi veti spune ca e normal in Mamaia sa fie ingrozitor, de ce nu am ales o locatie mai izolata. Asta e, Relu a vrut sa-l duca pe Alex cu telegondola.

A fost ingrozitor, nu as recomanda Mamaia nimanui din cauza lumii. Aveam impresia ca sunt la o “sarbatoare a orasului” continua, sa facem 50 de metri ne lua o jumatate de ora prin inghesuiala si galagie.

Hotelul cica modern (really, chiar asa se numeste, Hotel Modern si spune ca e de 4 stele, of) dar era vai si amar :(. Am ramas masca atunci cand femeile de la receptie se codeau daca sa ne dea sau nu camera cu pat dublu (cum rezervasem prin booking.com!). Se prefaceau ca se uita pe o foaie daca mai sunt libere astfel de camere, dupa ce initial ne dadusera o camera cu doua paturi separate. Tot isi aruncau priviri cu subinteles... Ne-am prins tarziu ca asteptau ceva! Suntem total dezobisnuiti ca la mare trebuie sa mergi cu bani in plus pentru femeile de la receptie sau pentru femeile de serviciu ca sa nu fure. Sau cel putin cu o tuica, o cafea, ceva. Of...

Baia mirosea a urina statuta, a wc public, ma tot gandeam unde or fi urinat altii inaintea mea de femeile nu au reusit sa curete. Poate in covoras, poate pe bec, poate pe perdeaua de la dus? In spatele chiuvetei? Unde? Si de ce nu au curatat si dezinfectat tot?

In camera mirosea a spray din acela super mirositor, mi s-a facut rau. Asternuturile miroseau a ceva dezinfectant atat de puternic incat m-am bucurat ca am in masina doua cearsafuri curate (le dusesem in Bulgaria unul pentru plaja dar nu a avut sens, si unul pentru patul lui David pentru ca el are pielea sensibila, dar nu a fost nevoie sa-l folosim).

N-are rost sa incerc sa ma gandesc la detalii minore, faptul ca aerul conditionat batea direct pe pat sau ca usa de la balconul minuscul nu se putea deschide in foarfeca. Sau ca micul dejun bufet suedez era jalnic...

Plaja din dreptul hotelului e foarte mica, nu e caracteristica statiunii :). Dar apa e ok, culmea. In 2005, cand am mers ultima data la mare, tot in Mamaia, dar si in 2004 in Venus, apa era ingrozitor de murdara si nu iti venea sa faci baie. Gunoaie plutind prin apa, dar si excremente. Si serios ca nu iti vine sa inoti asa cu gura aproape de apa cand zilnic dai peste caca de om. Ei bine acum am fost surprinsa placut. Apa curata, fara gunoaie, fara caca. Nu era inghesuiala. Erau alge multe, te impiedicai in ele pana ajungeai la adancime mai mare. Dar pe mine nu ma deranjeaza algele. De cate ori poate ne vine sa mergem la spa sau sa facem acasa o baie cu alge, cu saruri de mare? De ce sa nu ne bucuram de algele din apa? Contin multe minerale pe care le absorbim prin piele. Ma nedumereste totusi ca doar la marea noastra sunt animalute din acelea mici ca niste urechelnite, care musca rau de tot. Nicaieri nu le-am mai intalnit. A, si apa era mult mai calda decat in Obzor, desi era mai la nord.

Inca un punct negativ sunt barbatii romani. In 2005 am fost la o conferinta de matematica in Israel, chiar pe malul Marii Galilee, in Tiberias. Si am constatat si in Tel-Aviv, si in Haifa, si in Tiberias, ca barbatii israelieni sunt incredibil de simtiti si politicosi, toti se uita in ochii femeilor cu care discuta. Nu am vazut un barbat care sa se intoarca pentru a se holba la o femeie, nici vorba de comentarii santieristice, sau Doamne fereste incercari de atingeri ale femeilor in mijloacele de transport. Si in trenul Tel-Aviv – Haifa erau si militari cu mitraliere, nici vorba sa se uite dupa vreo fata tanara. Am simtit acolo un respect incredibil al barbatilor pentru femei, si aveau si ce sa respecte, pentru ca toate femeile pe care le-am vazut, de la fetite pana la bunici, erau niste doamne adevarate. E un cerc “vicios” (fara vicii de fapt :D), o astfel de doamna merita respectata, o astfel de doamna isi creste baiatul sa respecte femeile si o femeie se simte si se comporta ca o doamna daca e respectata. Ah, si sotii erau si tati minunati, peste tot aveau grija de copii, ei schimbau scutecele, ei se ocupau de copii pentru ca femeile sa se relaxeze... Am mai scris aici despre Israel. Asa... revin la Mamaia noastra. In calatoriile noastre in afara Romaniei dau mai des de oameni normali, care isi vad de treburi si care respecta lumea din jur. Eram total dezobisnuita sa se uite barbatii dupa mine. Sunt sigura ca dobitocii au impresia ca asa femeile cad pe spate de incantate ca sunt bagate in seama. Nu, aratati penibil, ca un Bud Bundy in calduri. Jenant. Scarbos. Sa vad ca ies din apa si 3 se uita dupa mine in timp ce isi pazesc plozii la nisip... mi s-a intors stomacul pe dos. Nu, romanilor, nu asa agati o femeie, damn it.

Dar n-am vazut parinti care sa-si cafteasca pruncii. Nici la masa, nici pe plaja, nici noaptea prin super-aglomeratia Mamaiei. Mda, e total lipsit de sens, din moment ce in strainatate intalnesc majoritar romani care isi bat copiii. Ar trebui sa fac un studiu de piata, sa vad de ce romanii violenti merg in afara tarii in concedii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...