miercuri, 15 mai 2013

Purtatul bebelusului: 2-6 luni



E perioada cea mai dificila dupa parerea mea. Cel putin asa a fost la ambii copii ai mei. Alex nu mai voia in wrap, slingul nu il stiam regla usor, in SSC inca nu puteam sa-l pun. La ambii copii am prins in perioada asta maximul grevelor de supt si maximul plansului de colici sau de extenuare si ultra-stimulare. As putea s-o numesc "greva babywearingului" :)).

Stiti vorba aceea “fa ce zice popa, nu ce face popa”, da? Zic de la bun inceput ca din cate am citit si am vazut, mijlocul ideal de purtare pentru 2-6 luni este slingul cu inele. Ii sustine gatul daca mai trebuie, daca nu, doar spatele, nu il incorseteaza ca wrapul (ai mei de pe la 2 luni au vrut libertate), se scoate usor bebelusul daca vrea, se alapteaza usor. Daca ati intrat doar pentru un sfat, nu are rost sa cititi mai departe :)).

Dar bebeloiul meu care la 2 luni inca accepta sa pun pe el un port-bebe dupa ce adormea, dupa vreo saptamana in care a acceptat doar slingul nu a mai vrut nimic. Deci chiar daca ar fi fost indicat sa nu scriu despre babywearingul “extrem” si neregulamentar pe care l-am practicat in aceste luni, totusi scriu. Eu sunt la al doilea copil si sunt mai relaxata, dar poate cu postarea aceasta ajut o mama incepatoare sa nu fie disperata daca bebelusul ei nu e din carti. Nici din cartile vechi care spun ca bebelusul trebuie sa stea toata ziua in patut, si nici din cele care spun ca el ar trebui sa se simta in al noualea cer in wrap. Uite ca sunt care vor toata ziua doar in brate, fie ca dorm, fie ca sunt treji.

Majoritatea bebelusilor au in perioada asta greva suptului, asa ca dintr-o data nu mai sug asa usor, oriunde, oricum. Nu, vor in locuri cunoscute doar, vor in anumite pozitii, vor doar plimbati si leganati. La David greva suptului nu e asa dificila ca la Alex, dar tot a venit el cu mofturile lui proprii :D. Dupa ce inainte spuneam ca vrea sa suga doar la orizontala, de trebuia sa-l scot din wrap, dintr-o data a vrut doar la verticala. Ba in plus, dupa 2-3 miscari de maxilar voia sus pe umar. Apoi iar jos la tzitzi. Apoi iar repede sus pe umar. Asta in plimbare. Asa ca am introdus marsupiul SSC (Boba si Ergo) mai repede decat credeam. 

 (primele minute in Boba au fost insotite de multe zambete, si urmate repede de un somn lin)


Ce-i drept ca Boba 2G a mea merge de la 7 kg si David le depasise, dar inca nu isi tinea singur spatele. Dar statea in ssc doar cat sugea, il tineam jos pe talie, cu bretelele largite. Cum voia des jos-sus-jos, lasam asa ssc-ul si doar il ridicam pe el pe umar. Uneori si asa imi era greu si ii sprijineam coapsele de marginea de sus a spatarului marsupiului. Nu faceti ca mine :D, dar astea au fost ultimele solutii inainte sa-mi arda muschii umerilor si bratelor :))). Si mai am amintiri cu sling ce ii tinea doar fundul, cu Ergo cu o bretea coborata, ce ii tinea un sfert din greutate, ... orice metoda prin care luam un pic de greutate de pe bratele mele, la un bebelus ce nu voia sa fie purtat in carrieri, ci doar in brate, era binevenita.

 Poza in care de fapt il tin in brate ca si cum n-as avea marsupiu, in timp ce eu imi sprijineam mana pe Boba:


Dar a venit perioada intre 4 si 5 luni in care nu am mai folosit NIMIC. Doar bratele erau bune. Si desigur, trebuia plimbat mereu, altfel se plictisea, suptul se desfasura doar tot asa plimbat (a revenit la suptul semi-inclinat, se ineca la verticala). Incercam din cand in cand sa ma folosesc de sling si ssc sa-i mai sprijin un picior, ceva :)) si dintr-o data simteam o mare usurare, cat rabda bucata de material ce il sprijinea putin sub coapsa. Peste spate nu voia nimic.

Partea buna (exista mereu una!) a fost ca de la dormitul doar plimbat am ajuns sa pot sta jos dupa ce adoarme. Am zis dormitul nu Adormitul, adica pe tot parcursul somnului lui trebuia sa stau in picioare. Invitatii de la Botez pot confirma ca nu am stat pe scaun nicio secunda. Pentru ca in acea perioada nu aveam voie sa stau jos toata ziua, nici cand era treaz si nici cand dormea. De dimineata de la 7 pana noaptea la 1. Dar de ce sa stai jos la petrecerea de Botez cand poti dansa continuu? :)))) Doamna ospatarita a fost foarte simpatica, mi-a adus supa de legume in ceasca, s-o pot bea usor in picioare, peste capul puiului :)).


Asadar de pe la 4 luni puteam sa ma asez cand adormea. Ba chiar puteam sa ma joc cu Alex, sa povestim, sa-i citesc ceva. Acum insa, desi pot sta jos usor si repede dupa ce adoarme, se trezeste foarte usor, chiar si la soapte sau zgomote de pasi. Si da, exista si Alex in viata mea :)), deci va las sa va imaginati cum decurg somnurile in casa asta :)). Nici nu se pune problema sa-l las jos undeva dupa ce adoarme, nu vreau sa-mi complic viata cu astfel de incercari. Seara uneori am impresia ca intra in modul "somn de noapte", care e mai adanc si in care doarme langa mine in pat, dar cand il misc sa il pun jos incepe sa urle, semn ca inca era o motaiala de zi. Asa ca somnurile de zi sunt obligatorii la maica-sa in brate, fara miscare sau sunete :D.

Dupa 5 luni a inceput foarte treptat sa accepte slingul si SSC-ul. Of, Doamne, am adus ode in gand tuturor celor care au creat sau au descoperit minunatiile astea care imi faceau dintr-o data viata usoara si mainile relaxate. Chiar daca puiul are 11.3 kg la  6 luni (si deci de pe la 4 luni si un pic are peste 10 kg), dintr-o data nu-l mai simteam. E o mare diferenta [sa te apleci de zeci de ori pe zi dupa haine sau jucarii de pe jos, sa pui haine la spalat, sa scoti din masina, sa intinzi haine, sa strangi, sa cauti pe rafturile de jos ale frigiderului, sa il urci pe Alex pe wc, sa il dai jos, sa il dezbraci sau sa il imbraci, sa te joci cu Alex, sa aspiri pe jos, ETC.] cu un bebelus pe bratul stang sau cu un bebelus in sling pe sold sau in Boba. MARE diferenta. Te simti dintr-o data ca la spa :)) cand vezi ce usor le poti face toate.

Doar o mama care a trecut prin asta, cu un copil de peste 10 kg, poate intelege diferenta intre a curata un morcov sau o portocala, cu cutitul, cu copilul greu pe antebratul stang, lucrand cu ambele maini, si a le curata cu copilul in marsupiul SSC sau in sling/pouch. Sau intre a aspira cu copilul sustinut cu mana pe soldul stang, si a aspira cu copilul intr-un port-bebe. E revelator. Un mare plus carrier versus brate e ca pruncul maraie mai putin din cauze de tzitzi. Cand e in brate trebuie neaparat sa-ti spuna cumva ca vrea tzitzi. Alex casca gura si ma stampila asa pe umar cand voia. David maraie nervos de ce nu-i citesc gandurile :)). Ei, dar cand era in Ergo si eu dadeam pe razatoare o portocala bio ca sa-i salvez coaja pentru cand as avea nevoie la un desert, s-a servit pur si simplu si a supt bine pana cand eu am razuit toata portocala. Multitasking, mama fericita ca poate rezolva mai multe lucruri, bebelus fericit ca i se indeplinesc nevoile :).

Slingul a inceput sa-l accepte in pozitia pe sold si doar daca e curios si nu-i e somn. Boba o accepta si cand e curios, si cand ii e somn. Cumulat cu faptul ca a inceput sa vrea sa stea si pe jos, doar in fund, am dintr-o data pauze mai lungi la muschii bratelor.  Nu-i place pe spate sau pe burta, inca nu inteleg cum poate sta in fund din moment ce nu a avut ocazia sa exerseze. L-am pus intr-o zi semi-inclinat pe fotoliul puf si s-a ridicat in fund. De atunci doar asa vrea. Mai nou se enerveaza ca nu se poate ridica in picioare de grasut ce e (Alex cam putea deja) si tine sa ne si arate ce frustrat e :D.

Inca o mare minune e acceptarea iesitului afara. Cred ca frigul nu-i placea. Nu voia orice incercam. Asa ca ieseam foarte putin doar in curte, sa pot intra in casa cand, dupa 1-2-3 minute, incepea sa urle. Deodata cu caldura a venit si schimbarea lui in bebelus curios. In aceeasi perioada a inceput sa vrea in casa sa ma misc, sa lucrez, sa ma vada ce fac. Nu mai era ok sa ma plimb doar jucandu-ma cu Alex, trebuia sa aspir, sa asez lucruri la loc, etc. Asa ca aceasta perioada curioasa, combinata cu topirea zapezii, a facut sa putem sta mai mult in curte, sa admiram copaceii si pasarelele. Totul a culminat in 28 aprilie, cand mi-am facut curaj sa ies din curte. Parintii mei aniversasera in 24 aprilie 41 de ani de casatorie si trebuia sa incercam sa mergem cu masina pana in parc la o terasa (nu pe jos, sa nu fugim pe strazi acasa in urlete daca apareau). Altfel ar fi fost primul an in care nu serbam cumva aniversarea. Am mers si a fost bine. Mi-am facut asa un curaj incat acum aproape am uitat ca inainte nu puteam iesi. Cu Alex mergeam si prin ger la plimbari lungi, kilometri multi si ore intregi, inca din primele saptamani. Dar daca David a fost asa sensibil la aerul rece, ne-am izolat. Alex mai iesea cu Relu, inclusiv in afara orasului, dar eu cu David am iesit din curte, pana in 28 aprilie, doar la spital (cand ne-am internat) si la petrecerea de Botez. Eu dau vina pe hormonii de bonding pe care ii simt mai tare la David pentru faptul ca nu am luat-o razna in situatia asta ci pur si simplu l-am savurat asa cum e si am asteptat sa-i treaca fara sa ma frustrez, fara sa-mi creez asteptari desarte.

Sa fac, ca in postarea cu babywearingul la nou-nascuti, niste comparatii.

Slingul bumbacos gros imi place mult mai mult decat cel subtire. Materialul gros e mult mai usor de reglat prin inele si pe copil, in plus cel subtire are umarul impaturit si nu reusesc sa ma acomodez cu stilul asta. Cel gros al meu il puteti vedea aici, seamana materialul cu actualul Iasomie (e out of stock pentru mult timp, poate pentru totdeauna, deci nu imi fac reclama de fapt :)) ). Cel subtire e Mara din denim (tot out of stock).

Am inceput sa folosesc si pouch-ul! Mi se pare ca epoca pouch-ului si a marsupiului SSC e atat de usoara si frumoasa, ma bucur ca a sosit, sunt mijloacele mele de purtare preferate! Desi am cateva pouch-uri, deocamdata pe silueta mea si a lui David imi e bun doar cel marime 4, din sarcina (cel de aici din update-ul de final).

Sa fac si o comparatie intre Ergo clasic, Original, pe care il am si Boba 2G. Atentie, 2G, nu 3G care poate fi folosit si cu bebelusi mici. (Repet, nu recomand nimanui folosirea unui marsupiu SSC inainte de 5 luni, nici a celor care sunt create si pentru nou-nascuti.) Tot in postarea despre carrierii nostri am scris si despre Ergo, si despre Boba. Insa Ergo il folosisem de la 5 luni la 1 an jumate, iar Boba de la 1 an jumate pana aproape la 3 ani. Nu prea am avut ocazia sa le probez deodata la bebe mic. Stiam deja ca la copil mai mare nu-mi place Ergo in primul rand pentru spatarul mic (care il indeparta de mine si imi dadea dureri teribile de coloana), si in al doilea rand pentru ca la purtarea in spate centura imi taia burta dureros. Acum, la bebeloi mai mic si mai gras, purtat doar in fata:

- s-a asezat mai bine in Ergo la inceput. Avea sub 5 luni, nu ar fi fost voie in SSC, avea peste 10 kg. Sezutul Ergo-ului imi pare mai ingust, nu l-am masurat. In Boba nu isi adancea de tot fundul in pliuri, si nu-i ajungeau genunchii in afara marginilor. Asa ca in Ergo l-am purtat intai dintre SSC-uri. Asta inseamna si ca in Ergo destul de repede le atarna picioarele in jos. Nu mai e ok pentru toddleri, asa cum am simtit si eu. Aici am vazut o comparatie faina intre Ergo si un marsupiu special pentru toddleri, Tula. Aceeasi pozitie comoda ca in Tula se obtine in Boba cu ajutorul suporturilor pentru picioruse.

- Boba e mai subtire, spatarul are doar materialul de bumbac dublat. Ergo mai are o captuseala de bumbac subtire si ceva moale intre captuseala si materialul exterior. Asta vine cu un avantaj, faptul ca marginile sunt mai moi pentru picioruse. Dar si cu un dezavantaj, cred ca e mult mai calduros vara. La Alex nu am simtit la trecerea la Boba ca as avea nevoie de acea captuseala la picioruse, semn ca de fapt daca bebelusul e destul de mare incat sa poata sta regulamentar in Boba, cu fundul in locul format de acele pense din sezutul marsupiului, materialul nu trebuie sa apese pe picioruse.

Aici o poza cu sezutul Ergo si piciorul lui David, se vede un pic si captuseala interioara de care am scris mai sus, si pozitia cu fundul jos si picioarele in forma de M:


- Bretelele la Ergo nu au burete de la corpul marsupiului, acesta incepe doar de mai sus. Asta inseamna ca atunci cand vrea David sa se cuibareasca sub ele ca sa adoarma, il taie peste obraz cusatura.

- Spatarul inalt de la Boba 2G nu sustine gatul bebelusilor asa cum o face 3G, nu are elasticul de reglare. DAR exista acolo la spate, si e minunat cand suge puiul, atunci ii sustine capul si nu e musai sa i-l tin eu. La Ergo spatarul ii ajunge pana la omoplati, deci cand suge trebuie sa-i tin capul.

- Centura la Ergo ma enerva la Alex ca se inchide intr-o parte, nu reuseam usor s-o deschid si s-o inchid. In plus, asta facea sa ma taie peste burta la purtarea in spate. Catarama de la Boba e militara, deci se inchide mai greu cu o singura mana, "mama" e mai mare decat la Ergo. Daca imi pun marsupiul la brau in timp ce cu o mana il tin pe David in brate (logic :)) ), pot inchide usor catarama Ergo cu o mana intr-o parte. Partea buna la Boba e ca aceasta catarama militara e foarte sigura. Ergo are si un elastic acolo, in caz ca se desface catarama...

- Aveam impresia ca la purtarea in fata bretelele Bobei se regleaza mai greu cu copilul inauntru, pentru urcarea si coborarea in functie de pofta de mancare. Asta pentru ca si la Ergo, si la Boba, incercam sa fac asta dand mana in spate, fiecare mana pe partea ei. Adica duceam mana dreapta pe la talie in spate la omoplat sa reglez catarama, s-o ridic ca sa se largeasca sau sa trag de curelusa sa o strang. La Ergo acea catarama mica e mai jos, mi se parea mereu mai usor de largit pentru alaptare. Dar dupa atatia ani de folosire a Bobei, abia acum mi-am dat seama cat de usor si repede largesc bretelele ducand mana peste umarul opus la catarama mica de la bretea, pe care o ridic usor ca sa se largeasca de la sine cu ajutorul greutatii copilului. Poate mai sunteti ca si mine careva si va usurez viata cu pontul asta :)). La 3G nu mai exista oricum problema asta. Uitati-va aici la filmul cu alaptarea, exista catarama de jos, chiar de langa corpul marsupiului, se poate regla incredibil de usor. Am crezut ca voi mai creste un copil cu 2G-ul, dar ma tenteaza din ce in ce mai mult 3G-ul, dupa ce zilele trecute am iesit la plimbare fara buzunare la pantaloni, tinand cheile casei in mana. Si ma gandeam ca in 3G le puteam pune ori in unul din cele 3 buzunare, ori prinse in clema de pe umar. In plus, in aceeasi zi cu cheile in mana aveam o plasa cu jucariile pentru nisip ale lui Alex (mergeam la un loc de joaca, pe jos), care imi tot cadea de pe umar pentru ca il tineam pe Alex de mana. A fost prima data cand mi-am dorit clema de umar de la 3G sa stea acolo plasa sa nu mai cada :)). Daca un carrier e foarte util la primul copil, mi se pare indispensabil la al doilea, daca vrei sa te ocupi putin de cel mare.

Asa ca de acum inainte am intrat (sper) intr-o perioada lunga, frumoasa si usoara. Aceea in care imi pot da oricand intalniri in oras cu cineva sau in care in concediu putem sa ne facem orice planuri in functie doar de somnul de amiaza al lui Alex. (Aceea in care in timp ce scanez un document pentru firma il pup pe David a 3-a oara in ultimele 5 minute :)). Happening now :D, transmisie live. ) David nu are un program previzibil de somn, dar ii e totuna ca doarme plimbat in brate acasa sau in oras. Tzitzi e mereu la indemana, suge bine mersi in Boba, nici macar nu vede nimeni de pe strada ce se intampla. Suntem pregatiti de vara, de joc, de natura, de calatorii si distractie!

P.S. Daca suna aiurea postarile mele in ultima vreme, daca repet anumite informatii, am o explicatie, scriu pe o postare cam o saptamana, printre picaturi :)). Nu apuc sa recitesc in intregime. Si am vreo 4 incepute mereu :)).

19 comentarii:

  1. Raluca, postul este super util si documentat:). Dar intrebarea mea este: de ce la 2-6 luni bebele nu poate fi pus pe un pat, saltea, canapea, pe jos cand te joci, pregatesti mancarea, pui rufe la uscat, etc? Si sa stea in brate cand plange sau la plimbare sau cand il alaptezi? De ce trebuie in brate, in diverse sisteme de purtare, tot timpul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am spus ca trebuie. Chiar daca exista beneficii si pentru mama, si pentru bebelus. Dar eu chiar am spus pe undeva ca acum, de cand accepta sa stea jos, ma dor mai putin bratele. De cand poate sta in fund i se pare interesant sa stea si jos. Pana acum, statea doar vreo 2 minute dupa ce-i schimbam scutecul. Indiferent daca ramanea singurel in timp ce eu profitam sa fac ceva sau daca ma jucam asa cu el acolo.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost intrebata pe fb daca e chiar asa nociv ssc-ul la 4 luni. Copiez si aici raspunsul meu, daca mai intereseaza pe cineva.

    "E mai ok pentru ei inainte de 5 luni sa stea intr-un sling sau intr-un wrap tesut. De fapt varsta si greutatea sunt informative, de fapt trebuie sa ne luam dupa dezvoltarea fizica, daca isi poate tine spatele. Eu am Boba 2G, in care cica ar fi ok de la 7 kg. Eu l-am pus la 10 dar tot nu statea ok, pentru ca era mic ca varsta. L-am pus, cum am scris, ca sa imi sprijin de fapt mainile, ca sa pot mai usor sa-l alaptez din mers sus-jos-sus-jos cum tot voia el. Nu e chiar ok ca l-am pus dar altfel nu am putut sa-l alaptez la verticala in ritmul asta ca tzocaia de doua ori si voia iar pe umar si tot asa.

    Deci oficial niciun ssc nu e recomandat (adica nu ar trebui sa fie prima optiune) inainte sa-si tina spatele, nici cele cu inserturi, nici cele cu alte accesorii care faciliteaza asta. Insa am doua observatii:

    - am vazut bebelusi purtati in Boba 3G care stateau chiar bine. Genunchii ridicati la piept, spatele concav; gatul bine sustinut de elasticul din partea superioara a spatarului (eu la Boba 2G nu am elasticul acela)

    - mi se pare ca de multe ori comunitatea de experti in babywearing indeparteaza prin astfel de "reguli" multi parinti de la purtarea sanatoasa a copilului. Pentru ca daca afla ca ssc-ul nu e chiar ok de la nastere, multi isi vor cumpara un Chicco, pentru ca pe ala scrie ca e ok de la nastere. Si noi stim ca e nociv la orice varsta, asa ca ce am rezolvat? Putini parinti vor incepe sa-si cumpere si sling, si wrap tesut. Asa ca daca unii parinti sunt mai atrasi de SSC (din cauza usurintei montarii sau a intervalului mare de folosire), eu sunt de parere sa nu-i determinam cu reguli rigide sa nu isi mai poarte copilul deloc."

    RăspundețiȘtergere
  4. Multuuumesc pentru postare! :)Abia asteptam sa apara. Eu credeam ca o sa fie mega multumit in wrap, dar l-am folosit de atat de putine ori ca le pot numara pe degete... Acum nu il mai vrea, vrea in brate, dar cu capul pe umar. Am incercat de o gramada de ori sa il pun in moby dupa ce adormea si toate au fost esec total. Ca sa nu mai zic cat timp pierdeam ca sa ma infasor in esarfa si apoi sa ies repede pentru ca nu ii place. Abia astept sa imi iau un ssc, dar sper sa il pot folosi :D
    Greva suptului are o explicatie logica anume? Sau e doar o faza a alaptarii prin care trecem obligatoriu?
    P.S. Observatie de la botezul nostru: Vai, ce bebelus cuminte! O fi asa din cauza ca e la parinti in brate toata ziua? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt tare comici cu personalitatile lor, e clar ca nu poti da o regula cand vine vorba de un viitor bebelus, ce va prefera :)).

      Si eu mi-am pus intrebarea ce o fi cu greva suptului, tare nu cred ca vanatorii-culegatorii din junglele amazoniene se confrunta cu asa ceva :)). Deci tine cumva de civilizatie, poate sunt mai stresati copiii, mai supra-stimulati de toate obiectele ce ne inconjoara, e chiar varsta cand sunt curiosi de tot ce e in jur.

      :)) da, si eu primesc replici alternante:
      "dar mai sa-l jos de acolo! ce-a fi daca va plange un pic?"
      "dar asa de cuminte e mereu???"

      Te pup!

      Ștergere
  5. Buna Raluca,
    Imi cer scuze pt ca iti poluez topicul dar nu stiu unde sa intreb, tu cu ce dai pe julituri? Am un pitic de un an si deja nu mai mergr alearga si am inceput epoca juliturilor.
    Multumesc si va trimit pupici la toti pt ca va tot citesc si-mi sunteti dragi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anii trecuti Alex era foarte precaut, nu tin minte sa fi cazut vreodata, oricat de socant ar parea :)). Ca precautie, daca nu e prea cald, merg niste pantaloni subtiri sau niste jambiere.

      Anul acesta insa Alex s-a julit deja de multe ori si nu reactioneaza calm la ele, ba se plange cat il doare, ba ii e rusine cu ele, nu inteleg de ce. Eu am ales doar apa (curgatoare) pentru curatare profunda. Daca rana e mai profunda, as da cu apa oxigenata, sa curete peste tot, sa dezinfecteze si mai ales sa intre oxigen peste tot (tetanosul nu supravietuieste in mediu oxigenat, de exemplu). Insa as lasa rana la aer, sa se vindece mai bine.

      Alex m-a tot rugat intr-o zi sa-i pun crema pe buba, i-am dat cu unt de cocos, e antiviral, antimicrobian. Ar merge si baby repair lotion de la essential care, sau o crema buna de arnica (si pilule de arnica daca nu urmati homeopatia unicista). Dar astea doar daca tine el neaparat sa ii dai ceva, altfel apa si aer zic eu.

      Multumesc! Pupici!

      Ștergere
  6. Buna, Raluca,
    eu incerc sa ma decid intre Boba si Luna de la "poarta-ma". Ce ma sfatuiesti? Luna e mai ieftina cu 100ron, de asta as opta pt ea. Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideal ar fi sa le probezi. Diferentele sunt mici, in general sunt sesizabile daca probezi mai multe marsupii din astea, dar daca ai unul singur garantat esti multumita de el. E asa de bine fata de "fara marsupiu", incat detaliile mici sunt nesemnificative. Asa ca poti sa-ti iei linistita Luna, eu zic ca vei fi foarte multumita.

      Ștergere
  7. super util articolul ca de obicei!! noi avem o manduca pe care o folosim de pe la 5 luni...a stat bine in ea...sau cel putin asa cred..pt ca nu stiam ceea ce ai scris aici crezand ca sunt recomandate de la nastere (oricum nu inteleg cum as fi putut sa il pun in SSC sa il cracanez cand el cand il luam in bratic se strangea tot cu manutele si piciorusele sub el) ...pana atunci am avut un pouch reglabil gros de la wallaboo...nu l-as cumpara, dar mi-a fost facut cadou fara sa fiu intrebata...si l-am pus pe bebe fine in el, aproape sa-l pot pupaci si el respira bine, nu avea barbia in piept.

    am avut si un pouch - acadea verde dar ne-a ramas mic si l-am dat cuiva cu o statura mai micuta decat a mea....sper sa ne luam una nouacat mai curand...mai ales ca cea verde doar la tine am mai gasit-o :-D

    ce as face diferit la urmatorii copii..si sper ca voi face daca Doamne Doamne ni-i va da... un wrap si un ring sling...dar wrapul este obligatoriu... mi-a placut la nebunie cand te-am vazut pe tine plecand din spital cu David in wrap..va fi o problema si cu tipul de wrap..dar sa ajungem noi acolo :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, ma crezi ca asa am simtit ca sunt pregatita de bebe2? Cand am vazut ca mi se face pofta de bebe mic de cate ori vad unul intr-un wrap :))

      Ștergere
  8. May,eu l-am pus la 4 luni in Boba 3g...stiam teoria insa...
    Am primit boba chiar pe 1iunie,anul trecut,de la voi prin Ina,la giveaway :)
    si el deja stand la mine pe genunchi se tragea de spate sa stea in fund.isi tinea spatele stand in fund asa,cu orele la mine pe genunchi.
    asa ca eu zic ca am facut bine cu boba la 4 luni,caci m-am simtit impacata cu ce am facut :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De asta cred ca nu ar trebui sa se puna limite de varsta sau de kilograme. Al meu la kilograme e mare dar nu are musculatura pe care o avea Alex la varsta lui, altii la 4 luni isi tin spatele, sau nu si-l tin nici la 7. Deci sigur daca tu ai simtit ca e ok, era ok.

      Ștergere
  9. foarte util articolul...eu am un bebe de 3 luni si de la 1 luna l-am pus in wrap elastic si sta foarte bine insa a venit vara si a inceput sa transpire foarte tare in el asa ca am apelat la sling-ul cu inele si sta la fel de bine in el si pot sa-l alaptez foarte usor ori de cate ori iesim la plimbare (nu stiu de ce dar in wrap nu am reusit sa-l alaptez)...ma gandesc si la un ssc dar nu sunt inca convinsa ca vreau sa investesc in el avand acum sling-ul, o sa vad cand o sa mai creasca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cunosc fete ce au mers doar cu sling pana la 3-4 ani, deci ssc-ul nu e musai daca va simtiti bine asa!

      Ștergere
  10. Salut!
    Am un bebe (Rares) de 5 luni fara 1 saptamana si de vreo cateva saptamani ma tot benoclez dupa un sistem de purtare (tare mi-e greu sa aleg) si...am dat peste blogul tau. Multumesc! ca oferi atatea informatii de care eu una aveam nevoie (incepatoare fiind in ale purtatului), dupa 3 zile in care am tot citit prin blogul tau, creed ca m-am hotarat: Boba Wrap. Singura indoiala e cat timp o sa vrea bebe sa stea, eu as vrea un sistem pe care sa-l folosim o perioada mai lunga (am citit totusi ca poti sa-l porti si pana la 2 ani ai copilului), nu doar 2-3 luni. Zic asta pt ca din cate am inteles (sper ca am inteles bine :D) perioada asta de 4-6 luni e cam de ...tranzit....adica dupa 6 luni as avea mai multe optiuni gen Boba Carrier, Mei-Tai, Manduca....Am vazut ca pt varsta lui Rares (app, are 6 kg si 200 gr) ar fi mai indicat un wrap sau un sling dar ma cam intimideaza tot materialul ala care trebuie infasurat, daca nu-l prind bine, mi se pare complicat. Acuma nu stiu ce sa fac....sa astept vreo luna si un pic sa faca bebe 6 luni si sa am mai multe optiuni sau sa-i iau acum Boba Wrap-ul....Tu ce m-ai sfatui? Mersi anticipat si felicitari pt blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, pe cand te-ai hotarat vin eu sa te pun in dilema iar :D. Eu nu stiu daca va mai dori la varsta asta in wrap elastic si nu stiu daca nu va va fi prea cald. Daca te atrage ideea legarii wrapului, atunci incearca un wrap tesut.

      Wrapul tesut si slingul cu inele merg de la nastere pana pe la 4 ani :D.

      SSC-ul, pouch-ul, mei-tai-ul si wrap-tai-ul merg de pe la 5 luni cat aveti acum si tot asa pana pe la 4 ani.

      Si wrapul elastic rezista ca material, dar putini copii il mai suporta la varsta asta, nu stiu de ce :D.

      Multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  11. Buna Raluca.
    Am o fetita de 3 luni jumate si un sling cu inele. A acceptat din prima slingul si sta in ele fara proteste insa eu am doua probleme cu el: 1. Spatele ei nu sta curbat, ghemuit ca in poze, tutoriale in forma de c ci sta drept. E in regula? Il strang eu prea tare la mijloc?
    2. Desi il fixez ca in tutoriale, cand merg slingul se lasa in jos si materialul incepe sa se stranga la spate. Am grija ca tot materialul sa fiesub fund si materialul dupa spate sa fie intins dar degeaba. Cu ce gresesc? Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Alexandra, imi cer mii de scuze pentru intarziere. Mai e valabila intrebarea? Ce fel de sling ai? Din ce material?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...