marți, 7 august 2012

Saptamana Internationala a Alaptarii la final

Azi se incheie Saptamana Internationala a Alaptarii. Ce am citit fain saptamana aceasta? Nu pun toate linkurile citite, nici macar nu le pun pe toate pe care le-am share-uit pe Facebook, incerc sa aleg dintre ele ce m-a impresionat cel mai tare.

Un prim articol emotionant al Carlei: Saptamana Internationala a Alaptarii. Dupa primul filmulet incepe textul mai personal. Frumos, frumos!
Apoi Carla m-a dat gata definitiv cu cea de-a doua postare: Din nou despre alaptarea gemenilor si a bebelusilor prematuri.

O postare ce te lasa fara cuvinte, si pentru care intr-adevar Mamituni ar trebui sa-si ridice o statuie in numele nostru, ca si Ada Milea :)), Ar fi simplu daca discutia ar fi doar despre alaptare.

Chiar daca articolul de pe pediatrucluj.ro Alimentatia naturala si alaptarea nu stiu daca a fost scris special pentru Saptamana Internationala a Alaptarii, este al doilea articol de pe acest site foarte bine informat si documentat. Primul e cel despre fimoza. In ambele m-am lovit pentru prima data de anumite informatii foarte bine actualizate si documentate la un medic. Poate suna bizar, dar si in cazul fimozei, si in cel al alaptarii, cele mai mari idiotenii le-am auzit din gura medicilor. Sunt doua chestiuni cu care nu sunt de acord din articol, dar sunt minore (spalatul pe maini cu apa si sapun inainte de fiecare supt si proba suptului recomandata la oricine).

Niste sfaturi de la Zoozie Mami pentru viitoarele mame: 15 moduri de a simti ca alaptarea este simpla.

Am descoperit un blog absolut senzational, cu explicatii foarte faine, si de aici mi-au placut mult urmatoarele postari
Cavewomen didn’t have breastpumps – unde se amintesc toate obiectele sau obiceiurile care interfereaza cu alaptarea, si unde explica ce importanta e increderea in tine atunci cand vrei sa alaptezi si multe altele. Foarte utila lectura pentru viitoarele mame ce isi doresc sa alapteze.
How Breastfeeding Fell From Grace – and Our Children Have Paid The Price – despre involutia alaptarii de-a lungul secolelor, foarte interesant.
Breastfeeding to sleep: peaceful and natural... and how it does pass – intr-adevar tarziu mi-am dat seama cat de penibil era sa ma gandesc cum sa-l dezvat de adormitul la san, cand asta e cel mai natural si mai usor si mai linistit mod de a adormi un copilas. Dar nu prea tarziu, am profitat muuuult cand mi-am dat seama ce usor e asa :)).

Gabriela isi povesteste foarte natural experienta cu alaptarea: Alaptarea, pesemne o treaba care nu-i pentru orisicine.

Moni scrie atat de poetic si frumos, dupa o lunga absenta: alb.

Mariamirabela scrie despre experienta lunga si frumoasa: Despre alaptare, dupa trei ani.

Paula, in stilul inconfundabil, despre Laptele nesupt.


Pe blogul Mommypotamus apare un guest post al unei mamici de gemeni care a suferit la fiecare schimbare de planuri din sarcina si nasterea prin care a trecut, dar s-a vindecat cu ajutorul alaptarii celor doi baieti ai sai: The Best Laid Plans.

Despre donarea laptelui matern si alternative atunci cand secretia de lapte nu e suficienta: Milk Sharing – The Alternative to Breastfeeding Alternatives.
 
Pe drmomma.org am lacrimat la lecturarea unei poezii frumoase, despre etapele din alaptare, de la nastere si pana la intarcare: Weaning.

Bogdana explica necesitatea consilierilor in alaptare: Lapte si miere.

Raluca a adunat laolalta multe linkuri, sunt si in plus fata de cele puse de mine, deci merita sa aruncati un ochi: Mult frumos.

Pentru a reveni cu picioarele pe pamant,
"Desi OMS recomanda alaptarea exclusiva pana la 6 luni (fara completare de lapte praf, apa sau ceai de colici), in Romania doar 3,4% dintre copii sunt alaptati exclusiv la 6 luni. Situatia este atat de grava, incat Organizaţia Salvaţi Copiii a demarat in Romania programul "Fiecare copil contează" pentru reducerea mortalităţii infantile prin educarea mamelor asupra îngrijirii şi nutriţiei corecte a copiilor şi nou-născuţilor"  Rata alaptarii in Romania a scazut la 12.6%, unul din cele mai mici procente dinEuropa.

Anul acesta tema de awareness aleasa in Romania a fost ideea de rooming-in in maternitati. Asa ca am scris si eu pe aceasta tema si pe blogul Kiddy Shop, despre Kangaroo Care: un “rooming-in” mai special pentru prematuri.
Pe blogul acesta am scris Militez pentru rooming-in in maternitati.
Si in iulie am scris despre Alaptarea – feminista sau misogina?
Sa nu uit de cele doua filmulete de anul acesta, cel cu noi mamicile si cel cu interviul minunat cu Dr. Jack Newman.

Pe tema rooming-in a mai scris chiar azi Maria: Despre rooming-in in maternitate, asa cum (nu) l-am trait eu.

Cateva imagini pe tema:








Stiu ca in fiecare an puneam si o poza cu noi din aceasta saptamana, acum am vrea sa ramana in intimitate, dar da, e a treia Saptamana Internationala a Alaptarii pe care o sarbatorim in mod activ. Nu stiu daca am reusit s-o fac sa ramana intima :)), o postasem din greseala aici, acum am sters-o, dar ea probabil nu se sterge din reader, daca ne urmariti astfel. Well, asta e, norocul/ghinionul vostru :D.

6 comentarii:

  1. Stii ce am facut imediat ce am terminat de citit? Am fugit inapoi la reader si nu mai e poza. Doar ca eu am vazut-o atunci cand a aparut. E tare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, am reparat tehnic cat am putut de repede, desi a fost foarte greu :)). Sa tineti minte, cand va speriati cand vedeti ce ati postat, intai sa modificati, abia apoi sa stergeti :)). Altfel, prin stergere ramane in reader postarea originala :D. A fost dificil sa o recuperez ca s-o modific :)).

      Multumesc mult!

      Ștergere
  2. Nah, ca eu n-am mai prins poza ;)
    Dar avand in vedere ultima poza de aici, care e superba, marturisesc ca intr-o zi, seara mai degraba ;) l-am tinut pe al meu sot vreo doua ore in parc ca sa ne fotografieze cu o lumina de-aia asa faina in jurul nostru ;)
    (de nenea ala scandalos de-acolo nu zic nimic) :))

    si uite asa ma tine Raluca pana la miezul noptii in fata monitorului ca sa citesc postari frumoase ale mamicilor care iubesc alaptarea si copiii ;)
    dar iti multumesc ca esti asa de vinovata. vino sa te tzuc, ca te iubesc. te tzuc si pe burtica ca sa ma simt bagata in seama si de ea ;)
    Raluco, ti-am mai spus eu oare ca ma bucur tare mult ca te-am cunoscut? e impropriu spus, stiu, dar eu tot ma bucur

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, deci voi aveti poze faine! na, va trebui sa recuperez si eu :))

      Pupici multi si multe imbratisari! M-ai facut sa zambesc asa larg :D

      Ștergere
  3. Mulţumesc, mamică minunată...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...