vineri, 16 martie 2012

Tricotaje

Nu, nu am terminat tot ce aveam de spus despre Budapesta, dar imi place sa amestec temele, ca sa nu ma plictisesc :D.


Mi-am redescoperit o veche pasiune. Prin liceu tricotam de relaxare, in timp ce ma uitam la tv. Imi placeau doar modelele monotone, din acest motiv, sa nu trebuiasca sa ma uit la ce lucrez. Mi-am facut o rochie neagra elastica tare frumoasa :D. 

De atunci nu am mai tricotat deloc. Si sunt multi ani :D. Nu stiu de ce, am ajuns sa caut distractii mai usurele, care de fapt nici nu ma relaxeaza, ci mai mult ma streseaza: calculator, internet, si cine stie cate alte distractii gaseste omul in studentie si apoi la primele joburi. Dupa job obligatoriu sala, apoi seara tarziu pici frant.

In plus, din scoli am iesit cu toata creativitatea si imaginatia stearsa. Si aveam impresia ca arta este un moft (mi-e rusine s-o spun acum, dar na, trebuie sa ma explic). Aveam impresia ca toata lumea trebuie sa lucreze in productie. Ca trebuie sa castigi strict in concordanta cu ceea ce produci, fie ca esti dulgher, IT-ist sau medic. Dar din calculul meu reiesea ca muzeele, bibliotecile, ar trebui sa dea faliment. Noroc ca nu gandesc si altii ca mine :D.

Din timpul sarcinii deja totul incepea sa se schimbe in perceptia mea. Am inceput sa admir natura, sa nu apreciez asa mult munca pana la 9 seara la serviciu, eventual si in weekend. Am inceput sa apreciez ce face arta pentru om, cum il face frumos, cum il transforma. Am inceput sa apreciez muzeele si bibliotecile care organizeaza ceva frumos pentru oameni, pentru a le imbunatati viata. Uite, la noi in oras, Biblioteca Judeteana nu e doar un loc de unde poti imprumuta carti. Mi-e teama ca as subestima-o oricate as spune, cate manifestari artistice au loc acolo pentru oameni de toate varstele. Gratuit, te poti hrani cu orice tip de arta iti doresti pe tot parcursul anului. Dintr-o data nu mi se mai parea productia asa importanta. Productia din care esti dat afara cu suturi in fund cand vor altii, fara nici o legatura cu munca ta. 

Dupa ce s-a nascut Alex am reinviat din multe puncte de vedere, dar mai ales din cel al creativitatii, al imaginatiei, al aprecierii a ceea ce e frumos. Am reinvatat sa ma bucur de natura, pentru ca il vedeam pe el ce extaziat e mangaind o petala de trandafir. Am mangaiat-o si eu, poate pentru prima data in viata, si mi-am dat seama ca nu am simtit niciodata ceva atat de fin la atingere. Cum am putut trai asa? Am inceput sa desenez pentru prima data cu drag, sa imi hranesc degetele cu plastilina. Cand il vad pe el cat este de pur, cum inca nimeni nu i-a spus sa deseneze in interiorul unui contur, cum nimeni nu i-a spus cum se deseneaza ceva, cum isi ia o carte cu povesti cu poze si incepe sa pretinda ca o citeste, inventand o poveste frumoasa, inteligibila, pe marginea pozelor. Cum atunci cand desenez eu o masina, el vine sa-mi repare farul, spunand ca l-am gresit. Normal ca il mazgaleste tot, dar e cel mai frumos far pentru mine. 

Mi-e din ce in ce mai foame, ma refer la foame a sufletului, mi-e foame sa citesc, sa scriu, sa pictez, sa cant, sa tricotez, sa admir natura, sa ma plimb, sa ma relaxez cu adevarat, nu dand like-uri pe FB. Ci chiar incetinind viata, punand putina frana ca sa pot s-o admir. 

Ca sa nu spuna partea practica din mine ca pierd vremea (inca nu am reusit sa invat sa ma relaxez cu adevarat, mereu am un sentiment de vinovatie, ca si cum de fapt uit sa fac ceva mult mai important), mi-am propus sa tricotez ceva de care chiar sa am nevoie. Alex inca poarta scutece, scutece textile. In ultima vreme doar scutece cu buzunar, dar intr-o vreme avea si fitted cu protectie de lana. Dar protectia a ramas mica, nu-mi dau seama daca pe bune, sau am deteriorat-o eu la vreun spalat :D. Asa ca mi-am propus sa-i fac eu o protectie de lana. Asta si pentru ca pe net sunt scumpe, dar si pentru ca voiam sa aiba ceva facut de mine, cu toata dragostea. 

In postarea asta voi da doar niste linkuri, de unde mi-am cautat inspiratia. Va urma alta, cu modelul propriu zis pe care l-am ales si detaliile tehnice. 

Aveam nevoie de putin exercitiu, ca sa imi intru in mana, sa nu lucrez prea larg sau prea stramt direct pe obiectul important :D. Asa ca m-am apucat, cica, de un fular. Nu am nevoie de fular, asa ca eu cred ca va suferi o transformare :D. Dar am luat niste fire dintr-un fost pulover al mamei mele (marele avantaj al tricotajelor e ca dupa ce nu ti se mai potriveste ceva, desfaci lucrarea si o iei de la capat :D). Am observat imediat ce m-am apucat de lucru ca seara abia astept sa-mi termin munca la calculator, si pe la 2 noaptea sa tricotez in timp ce privesc un serial usurel sau poate chiar un film bun. Si asa o relaxare in tot organismul, asa un ritm linistit al inimii, nu am mai simtit de multi ani. Avea un efect mai puternic decat un masaj :D. 

Am cautat lana Merinos pe net si am gasit pe Kreativ Shop. Eu m-am uitat prima data la firele Barka, dar apoi doamna care are magazinul mi-a recomandat dintre firele italiene, Baby Lux pentru ca e rezistent la spalarea la masina. Mi-am comandat si niste ace foarte faine si am inceput sa caut si modele pe net. Firul asta e atat de frumos, incat toata lumea imi lauda opera, desi eu sustin ca e calitatea firului vinovata. Din cauza lui chiloteii arata de parca ar fi facuti in fabrica. Pe langa ca e asa frumos, e cumva si plin. Adica nu imi intrau unghiile prin gaurelele materialului, in timp ce tricotam. Asa ca era evident ca tratati cu lanolina, isi vor indeplini menirea. Singura problema ce am avut-o cu firul a fost atunci cand am pus pe ace. Sunt mai multe fire subtiri impreuna, dar nu sunt rasucite, asa ca de multe ori te trezesti ca nu ai bagat acul prin toate. Dar in momentul in care am terminat chilotii si am trecut inapoi la fularul meu, materialul mi se pare aspru, acele dure, asa ca am devenit mai pretentioasa dupa ce am lucrat cu drag cu ata si acele cumparate de la Kreativ Shop. 

Dar sa nu mai scriu asa mult pe langa subiect :D. Va dau modele multe. Mie mi-a venit ideea sa fac eu dupa ce am vazut pe net si la noi si mai ales in afara ca multi chilotei de lana pentru protectie scutec sunt facuti manual din lana Merinos.

Asta l-am gasit prima data. Mi-a placut un pic, evident cu marginile alea facute stil elastic, nu in valuri :D.  Nu imi placea ca pun snur la burtica. Probabil se poate si fara. De fapt acuma vad ca linkul e de aici.

Nici asta nu mi-a placut asa, la prima vedere... La fel si aici, ceva nu mi se parea chiar ok... Dar vi le dau, pentru ca poate voua va plac.

Asta mi-a placut mult, dar aveam sa aflu mai tarziu ca se tricoteaza circular (adica nu pe randuri, clasic), ceea ce era prea dificil pentru mine. Si mai aveam eu impresia ca la modelul circular e musai sa nimeresti marimea, altfel nu il poti coase putin mai stramt sau nu poti adauga un pic daca e prea mic. Se gaseste si pe ravelry, cu cateva poze.


Si una draguta, si pentru pantaloni scurti, si pentru lungi.

Asta pare usor de facut, dar parca e prea mult material intre picioare, fiind tricotat elastic. Modelul l-am gasit si pe ravelry.

Si inca un link cu pantalonasi scurti.

Aici e o baza de date cu multe linkuri pe tema. Am si uitat sa va spun ca genul asta de chilot-pantalon de lana, special pentru protectia scutecului, se numeste soaker :D. Am mai gasit uneori si cu wool diaper cover, daca vreti sa mai cautati.

Inca un loc cu mai multe linkuri pe tema.

Asta este un site cu multe tutoriale frumoase. In plus, sus la meniu puteti alege Patterns. Nu sunt modele de protectii din lana, dar sunt multe altele frumoase, chiar si jucarii.

Ravelry e o baza de date cu mii de modele. Trebuie sa va faceti cont, dar e gratuit. Unele modele sunt gratuite, altele nu. Aici e un model frumos, dar trebuie platit. Aici unul frumos, gratuit.

Multe modele gratuite pentru copii si la Berroco. Si am selectat sectiunea pentru bebelusi si la Knitting Pattern Central.

Sper ca n-am uitat ceva :D. Voi reveni cu opera noastra .

4 comentarii:

  1. Buna, Raluca! Intai de toate, iti multumesc pt ca scrii pe blogul asta, mi-a fost de mare folos in sarcina si dupa, plecand de la articolele despre renumitele bagaje pt sarcina (care mi-au deschis ochii in multe privinte :D) si pana la alaptare. E de apreciat ca iti faci timp si sa scrii. Acum: pantalonii din firele astea de lana nu sunt niciun pic itchy? Stiu povestea cu lana merinos, ca e fina si nu inteapa, dar dupa ce am cumparat niste pantaloni de la manymonths nu o mai cred, mie mi se pare ca un pic itchy tot sunt (i-am simtit doar dupa ce i-am purtat eu pe un antebrat, la simpla atingere sunt destul de moi) si parca nu imi vine sa ii dau bebelului. Poate ma apuc si eu de crosetat daca firul e ok :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Simona, pantalonii erau lanolizati? Lanolina aceea ii face mai moi. Pantalonii Merino pe care i-am tricotat eu sunt cu siguranta mai moi pe piele si decat manymonths si decat alte produse de lana pe care le-am avut. Dar diferentele nu sunt asa mari daca se lanolizeaza.

      Ștergere
  2. Buna, multumesc pt raspuns! Da, am folosit lanolina de la Ulrich Naturlich si tot erau un pic mancaciosi. O sa caut firul asta ce l-ai folosit tu, sper sa il gasesc, la magazinul specificat in articol nu l-am mai vazut! Daca mai stii de unde il pot lua, poate imi spui. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu, dar daca dau peste ceva, iti spun. De la disana pantalonasii sunt mai moi, dar mai ”parosi”, au aspect mai de tricotaje de iarna.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...