miercuri, 31 august 2011

Al patrulea canin

Pfff nu sunt superstitioasa, si nu de asta ma grabesc sa scriu inainte de miezul noptii, sa nu raman la luna august cu 13 postari :D. Nu, doar vreau sa se consemneze ca saptamana trecuta i-a iesit al patrulea canin, si sa ramana in luna august notita aceasta.

Nu a plans, nu a fost dificil in sensul in care era la ceilalti dinti. DAR trecem printr-o perioada mai dificila, pe care o voi dezvolta in alta postare. O anxietate referitoare la toti membrii familiei. De fapt de separarea de ei :D.

Pe langa petele negre ce le are pe dintisori de la fier, i-a aparut la un incisiv de jos un punct negru. Sper sa nu fie carie. Stam si studiem. Intre timp am citit multe articole referitoare la Weston A. Price si sanatatea dintilor. Chestiuni pe care voi incerca sa le dezvolt in alta postare. Sunt multi oameni care isi refac dintii, isi repara cariile, doar din dieta. Chiar daca in general se merge pe produse animale, se poate face o dieta sanatoasa care sa urmeze liniile WAP si vegetariana. Dar si referitor la dilemele acestea ale mele vreau sa mai scriu o alta postare. Sa vedem cum stam cu timpul in luna septembrie :D. Si cu dispozitia, ca eu toamna intru intr-o mica Seasonal Affective Disorder...

6 comentarii:

  1. Foarte interesant subiectul. Pe mine m-a interesat tare pentru ca toata viata am avut probleme cu dintii, aveam o frica de dentisti ingrozitoare si eram tot timpul prin cabinete. Pana cand am emigrat. Dupa doi ani, cand am fost prima data in vizita inapoi in Romania, m-am dus la dentista pe care o cunosteam, care s-a uitat in gura mea si a exclamat uimita "fata, tu ce mananci acolo in Canada?", adica 90% din problemele mele disparusera. Si sa nu-ti imaginezi ca mancam diferit de ce mancam in Romania. Parerea mea de profan e ca poluarea e una din cauzele majore are problemelor dentare (dupa igiena necorespunzatoare, evident, dar sunt convinsa ca la voi nu e cazul), alta diferenta nu vad intre ce faceam in Ro si ce fac acum. Ah, ba ar fi una, nu stiam ca trebuie sa floss-ui zilnic. Ceea ce o face pe soacra-mea sa se cruceasca, cand vede ce fericiti sunt copiii (amandoi) sa floss-uie (scuze ca folosesc termenul asa, e vorba de atza dentara, dar nu stiu cum sa spun in Romaneste). Dar sunt absolut convinsa ca dentitia se poate ingriji prin dieta, si ca ea are o influenta mare, din cauza florei bacteriene care se dezvolta diferit in functie de alimente. Si lipsa stresului si a poluarii conteaza enorm. Altfel nu-mi explic de ce am facut doar o carie in 8 ani de zile (si aia gravida fiind), in timp ce in Romania la fiecare vizita ma trezeam cu noi si noi probleme... Si mi-a disparut si sensibilitatea pe care o aveam, nu mai trebuie sa folosesc Sensodyne, s-au curatat dintii (inainte aveau o culoare galbuie, indiferent cat am incercat sa-i mai albesc...), nu mai curge sange din gingii cand ma spal pe dinti, etc...
    Cand ma uit la copiii canadieni, de orice varste, nu pot sa nu remarc ce dinti frumosi si albi au majoritatea. Copiii mei nu fac exceptie, cu Robbie am fost deja la dentist la 3 si la 4 ani (urmeaza sa mergem din nou in cateva saptamani) si dentistul mi-a confirmat ca totul e perfect, toti la locul lor, albi si frumosi... Si doar nu e vorba de mostenire genetica, in mod clar, deci e ceva din aer, apa si mancare...
    Va pupam, la cat mai multi dintisori (bine, nu mai mult de 20 deocamdata, hehe), frumosi si sanatosi si multa vreme la locul lor :-)))

    RăspundețiȘtergere
  2. abia astept... de lene, recunosc. e mult mai usor sa primesc informatia mura in gura. Felicitari pentru dintoc! Mai aveti de iesit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Simona, zici tu ceva! Stii ce mi-ai amintit? Inainte de concediu eu am umblat la dentist sa imi plombez cariile de "nastere si alaptare" :)). Inainte de sarcina asta eu nu am avut decat o carie daca bine tin minte. Asaaaa si dupa ce mi le-a plombat au inceput sa ma doara :)). Nu mai puteam mesteca nimic nimic, nici chestii moi, pe nici o parte. Si pe langa disconfort si faptul ca imi ia mai mult timp masa, cred ca nici nu e sanatos sa inghit mancare nemestecata bine :D. Nu stiu de ce s-a intamplat asta, nu ma pricep la stomatologie. Medicul a zis sa mai astept :D. Dar inainte de a le plomba nu ma dureau, numai am vrut eu sa fiu responsabila...

    Ei, sa-ti spun ca in Grecia nu am mai avut NICI O PROBLEMA? Am putut mesteca orice! Si eram sigura ca a trecut perioada de sensibilitate de care spunea medicul. Ca sa vin apoi acasa si s-o iau de la inceput :(. Iar nu pot mesteca... Si cum mie imi plac nucile de toate felurile, m-am cam saturat sa-mi mixez caju-ul in fiecare seara...

    Care ar putea fi explicatia? Ca poluarea nu avea cum sa lucreze asa repede... :)))) Poate daca numai babele romance au ideea aia cu curentul care trage, poate doar aici trage :)))).

    Asa ca eu as pune pariu pe lipsa stresului si pe pofta aia de viata de la voi, fata de fetele morocanoase de la noi (inclusiv din propria oglinda poate :D). Ca doar si acolo copiii mananca junk, ca la noi...

    Pupici! Si multumim de urari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gabi, avem 8 incisivi, 4 masele, 4 canini. Mai trebuie 4 masele cred. Acuma repede :))

    Cu nutritia, pana reusesc sa scriu, doar atat: pe langa chestiile intuitive (no junk), trebuie multe alimente bogate in vitamina A, vitamina D si vitamina K2. Plus calciu si fosfor.

    Vitaminele alea sunt cele mai greu de gasit, si se pot lua din grasimi: de ficat de cod, din unt, din cocos, grasimi din alea care pana anul asta toata lumea zicea ca sunt rele :D.

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ralu, cred ca ai pus punctul pe "i"... Ca noi spunem la misto despre canadieni ca sunt "grasi si fericiti", si ai dreptate, mananca junk in aceleasi proportii ca si restul lumii... Deci probabil factorul cel mai important o fi lipsa stresului :-)))) Yay, ce-mi plac revelatiile colective :-))))) Si in partea asta de lume se mananca foarte mult peste, daca tot vorbeai de vitaminele alea si calciu si fosfor :-)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti dai seama ce de revelatii colective am face daca am putea organiza o sezatoare a bloggeritelor? :))

    Si pestele e foarte important (chiar daca eu nu am mai consumat de aproape 10 ani), mai ales daca e wild-caught si nu de crescatorie.

    Dar acum incep sa ma intreb daca nu ar trebui sa ne mutam intr-o tara mai fericita, pentru binele danturii copilului :D.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...