luni, 11 aprilie 2011

Ce mai face Alex

De multa vreme am inceput postarea asta, si sunt sigura ca si asa uit cate ceva, pentru ca Alex face lucruri noi si simpatice zilnic, dar nu mai tin pasul cu scrisul cu el :D.

Iar sunt intr-o perioada din aceea in care imi raman mailuri la care nu apuc sa raspund. Le citesc pe fuga, cand pot, chiar daca stiu ca nu pot raspunde imediat. Si apoi cand mi-as putea face timp, uit de ele. Asa patesc cu multe alte sarcini din viata de zi cu zi. Si chiar si aici pe blog, tot imi spun sa tin minte cand Alex face un lucru nou, si apoi uit. Mai ales ca in ultima vreme face atatea! E asa un scump piticul nostru, imi vine sa-l mananc! :D

Stiu ca ar fi banal sa scriu doar ca ne face cu mana cand pleaca la plimbare de exemplu. Dar in sufletul nostru e asa o mare bucurie, ca are zambetul ala pe fata ce nu-l pot eu transpune in cuvinte. Sau as mai putea spune ca in ultima vreme spune "mama" cu o dragoste si o emotie in cuvinte greu de descris si normal ca eu ma topesc! De o vreme imi spunea doar cand era mai necajit "mamamamamamamama", dar acum e asa de dulce :x :x :x. Intr-o seara urcam dealul spre casa, intuneric, tarziu, veneam de la inot. Bunica ii spune lui Alex sa vina sa-i arate ceva, si el stie deja ca eu vin si se urca la ea in brate sa se uite pe geam. Si chiar daca nu ma vede din cauza intunericului, el spune in soapta "mama"! Eu care credeam ca reusesc sa-l pacalesc, sa creada ca sunt undeva prin casa!

Scoate limba cand ii ceri si parca stie ca e ceva "interzis", ca zambeste strengareste!

I-a zis lui Relu "lelu". Spune si cand ii vede pe dinozaurii din desene "pepe", "co" (koko), "lllli" (lili) si "bu" (bubu), dar toate cuvintele sunt soptite timid. Si apoi nu mai sunt repetate o perioada lunga.

Daca masina lui Relu e in parcare, il cauta prin toata casa, nu pot sa-l lamuresc ca Relu a plecat pe jos undeva.

Stie cand vine cineva la noi, chiar daca nu se aude din casa nici un zgomot. E mai ceva ca un catel :D. Fuge la usa de la balcon unde vede poarta dinainte sa sune. Si ma trage dupa el si eu raman paf cand vad ca intr-adevar vine acasa buni (si el zice "BU" cand ma trage de mana! Chiar daca nici nu stia ca a plecat) sau Relu.

Spune cateodata "caca". Si imi arata scutecul de fiecare data cand face. Ba mai nou imi arata dinainte de a face, un mare progres.

Cand se joaca cu buni cu mingea spun amandoi "duraaaa".

De fapt mai nou incearca sa ne imite si sa vorbeasca, era si cazul :D. Spune "ou", "ush" la rosie, "ba" la banana, "pa" la para, "po" la polen, "up" la supica (si mi-o si arata poza intr-o carte daca nu pricep ce vrea :))) ), "a" si la cartof si la ardei cand mi le cere din farfurie, si tot "a" spune si cand vrea apa si imi arata paharul pe masa (da, mare surpriza, bea apa!). "Eo" e Nero, strigat de pe geam. "Mama" si "tata" sunt spuse toata ziua, usor soptit, foarte dulce! "Ghiji" e cand ii spunem noi sa aiba grija cand coboara in fuga ceva. Eu am spus o data ca e "cacacios" si el a zis "cios". Spune "pa-pa" bunicii cand il aduce dimineata inapoi la mine. Sau cand merge la usa de la intrare, cu niste haine pe care si le ia pe gat. "Hamham" latra la geam catre catei. Aproape orice cuvant spun eu, el ii spune terminatia. Mai nou se mai si cearta singur cu jucarii sau cu ce vede in jur.

A invatat de la niste desene de pe duck tv sa dea din cap "Nu" si chiar da cand vrea sa spuna nu. Mai stie si sa ridice din umeri cand nu stie unde ii sunt masinutele si eu il intreb :D.

Mai nou stam mult mult in oras pentru ca am redescoperit SLINGUL! Slingul fix, pouchul. Sta pe sold cat trebuie, nu se cere jos. Mergem si mai mult de o ora, apoi ajungem in parc sau la niste prieteni buni si il dau jos, isi face de cap, umbla in toate baltile si in toate noroaiele, se murdareste din cap pana in picioare, fuge, rade in hohote, exploreaza, si apoi inapoi acasa. Slingul m-a salvat de la multi nervi in primavara asta.

Apropo de prieteni, de cand nu am mai scris ne imprietenim aproape zilnic cu Alexandra, fetita prietenei mele bune Ioana. Si mai mergem la prietena mea Diutza, de care Alex e total indragostit. Eu tot spun ca e viitoarea lui soacra, pentru ca Iza, cu 3 luni mai mare decat el, are niste ochi de un albastru ireal. Si asa de mult o iubeste Alex pe Diutza incat i-a impins la un moment dat sanii mei inspre ea! I-a oferit tzitzi! :)))) Nu a mai facut asa ceva cu nimeni!

Vreo 2 zile s-a lasat spalat pe dintisori doar cu apa, de atunci nu mai vrea deloc. Ba chiar imi cere periuta doar ca sa bea apa din pahar :D. Si are deja pete negre pe dintisori, care am inteles ca oricum nu merg la periat, se fac din cauza unor bacterii la unii copilasi.

Ia foarfeca de tuns pomii si o duce la crengile la care el ajunge! Curata morcovii cu ustensila de curatat! Cand gaseste o perie o duce la pantofi sa ii perie! E o mica maimutica!

Cu Relu fuge prin casa razand, il pune sa se joace impreuna pe mobila cu baloanele, au deja tabieturile si jocurile lor si nimeni altcineva nu le stie face la fel.

Asa cum si la batutul mingii doar bunica e buna! Oricat am incercat sa-i mai preiau locul, sa se mai odihneasca, nu am fost buna. Mergea la bunica si o tragea de mana sa o duca la minge.

La fel, eu sunt buna la citit! In sfarsit acorda un mic interes cartilor. Pana acum doar le rupea sau se enerva daca voiam sa-i citesc. Acum vrea, dar numai din cartile care au rime. Adica poezioare scurte, cu imagini multe. Si ma pune sa-i citesc aceeasi carte si de 50 de ori intr-o dupa-masa :). Stiu pe de rost Rita Gargarita si cartea cu aripioare Bufnita :)).

Stam la geam zilnic multe zeci de minute. Cu geamul deschis. Si seara, oricat ar fi de frig. Si ma intreaba pe strada tot felul de lucruri. Plange daca dispare din campul nostru vizual caruta/budozerul/autobuzul,... Ma strange la pieptul lui, punandu-si bratul pe dupa gatul meu, ma pupa pe cap, rade in hohote, e o mare distractie cand stam la geam. La inceput l-a invatat cu asta Relu, dar mai nou pe mine ma pune sa-l ridic.

Se stie deja ca jucariile lui preferate sunt niste masinute machete, ca cele reale, un BMW X6, un Audi Q7 si un Mini Cooper. Si se joaca cu ele minute intregi singur, pe fotolii face trasee. Daca e ocupat fotoliul, il ridica pe bunic de acolo si uneori nici nu-l lasa sa intre in birou(ul lui) ca sa fie sigur ca are libere fotoliile si canapeaua :))))). Isi admira masinile si peste tot merge numai cu ele. Daca a fost intr-o zi murdar pe maini si si-a murdarit BMW-ul alb, a cerut disperat un servetel si cand l-a primit a inceput s-o lustruiasca :)))). E baiatul lui tata si la disperarea de a fi totul curat si la mania pentru masini :)))).

Recunoaste masinile celor din familie. De fapt pe strada imi arata disperat toate Toyota Avensis-urile si trebuie sa-i explic mult timp ca nu e bunicul. Chiar si masina ca a mea mi-o arata in oras, chiar daca a mea e neagra si acelea erau rosii sau galbene! Si Relu a umblat o perioada cu masina mea. Cand a venit acasa, i-am aratat pe geam si l-am intrebat: "Alex, a cui e masina care vine?". Si el a zis "mama" :)))). Si desi a vazut-o doar de cateva ori, cand il intreaba Relu in targul de masini care e masina bunicului de la Cluj, merge direct la ea!

De obicei inainte sa-l duc sa-l spal de kk la fundulet, eu ii miros fundul, nu ma bazez pe faptul ca-mi spune el ca a facut kk sau ca-l vad scremandu-se. Asa ca de la o vreme incoace in loc sa-mi mai arate scutecul vine direct cu spatele la mine si-si baga fundul in nasul meu :)).

Ii place mult sa toarne dintr-un recipient in altul. Si bucati mici de biscuiti, si fructe uscate, orice aliment micut. Stiu ca am putina liniste daca ii dau pe covor fulgi de ovaz si doua recipiente :)). Si cei ce ajung pe covor au sansa chiar sa fie mancati!

Dar cel mai important din toata evolutia lui tumultuoasa din ultima vreme mi se pare dragostea asta! Vine uneori la mine fuga fuga cu o fata care spune tot! Ceva de genul "imi vine sa te mananc!!!". Eu credeam ca numai noi avem sentimente din astea fata de ei, o dragoste pe care nu ne-o putem stapani nicicum. Dar se pare ca si ei au fata de noi! Si ma strange asa tare in brate! Si sare pe mine, si chiuie de bucurie! Si seara cand stam toti impreuna e in al noualea cer, si fuge pe langa noi, si sare pe noi, si ne imbratiseaza, si ne pupa tot timpul, si ne musca de drag, si ne strange de par de drag! Il vad ca parca nu mai stie cum sa-si manifeste dragostea! Si asta aproape toata ziua! Aproape tot timpul cand stam impreuna! Mi se pare ceva sublim si nu credeam ca voi trai asa ceva! Mai ales ca eu nu am fost o fetita dragastoasa cu parintii mei, si de fapt cu nimeni :D.

Si creste puiul meu si il vad crescand asa frumos! Si incepe sa se mai joace si singur si ii vad asa farame de personalitate si imi place mult ce vad!

Editez sa adaug ceva. Pentru ca stiu ca uit sigur multe multe minunatii cu care ne distram noi zilnic. Nu credeam ca poate fi o perioada asa frumoasa cu piticii astia!

Am uitat sa spun ca in sfarsit stie si poate si el sa faca puzzle-uri din alea de lemn.

Si am uitat sa spun ca ieri a cantat pentru prima data! Chiar a zis "na-na-na-na" pe tonuri si note diferite!

Si intr-o seara mi-a descoperit buricul si i-a zis Relu sa vada cum miroase :))) si el s-a aplecat si l-a mirosit :))).

Si buricul lui e fascinant, si-l studiaza in fiecare seara. Iar apoi ia la studiat putzulica si se uita la ea si trage de ea :)).

Si rade infundat cateodata, pe ascuns. Si rade la comanda, daca ii spunem noi sa rada :)). Si rade si sufla si el cum facem noi pe burtica lui, asa face si el zgomote sufland pe noi! Si apoi vine si imi rontaie urechea si toata mi-o face bale :)).

E o perioada absolut incredibila si minunata si nu credeam ca ma voi auzi pe mine razand asa in hohote toata ziua!

5 comentarii:

  1. E un scump Alex al tau si creste tare frumos:). Acum ca a inceput sa si vorbeasca un pic o sa fie mai simplu un pic si pentru tine, ca o sa va intelegeti tot mai mult. Mi se pare minunat sa poti comunica prin cuvinte cu picii astia, care mai ieri erau in stare doar sa mormaie si trebuia sa le ghicim dorintele:d.
    Va pupam si asteptam si poze:). Mai ales ca voi aveti o gradina adevarata de explorat:d

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim mult, Roxana! Ai dreptate, ce fain e sa ne intelegem cu ei fara cuvinte!

    RăspundețiȘtergere
  3. O plăcere să te citesc în ultima vreme, Raluca!
    Mă bucur tare de progresele lui Alex!
    E un scumpic!!
    Vă pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmm inseamna ca pana acum nu prea era o placere :))))). Glumesc!!! :)) Pupici dragi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place mai mult să citesc de bine, iar tonul, tonul acesta face toată muzica|

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...