duminică, 20 martie 2011

Ce am mai citit

Ingrijirea copiilor

Despre antrenamentul pentru olita

Despre coliere pentru copii impotriva durerilor dentare - a mai auzit cineva despre asta? M-ar tenta...

Despre produsele de protectie solara

Despre hrana sanatoasa - dieta traditionala

Despre probiotice si o digestie sanatoasa

Despre efectele bataii la copii

Tot la capitolul abuzuri, despre babywise, care a dus la deshidratarea copiilor

Despre importanta activitatilor cu copiii si cat de rau e tv-ul pentru ei.

Despre minciunile din reclame.

Cat conteaza felul in care ii linistim pe copilasii nostri, pentru dezvoltarea lor ulterioara


Nastere

Un filmulet in doua parti despre ultra-medicalizarea nasterii

Octavia mi-a trimis intr-o zi o comoara, Un plan de nastere in limba romana, pentru romancele din Spania. Planul e foarte interesant de citit, pentru ca explica toate procedurile, nu iti da numai posibilitatea sa alegi, dar sa si stii ce alegi. Superb!

Despre importanta intarzierii taierii cordonului ombilical pana cand nu mai pulseaza.

Un nou site romanesc despre nasterea naturala, alaptare si altele

N-am inteles niciodata de ce li se pune bebelusilor in ochi nitrat de argint sau antibiotic (?!) imediat dupa nastere, ca sa previna conjunctivita data de niste boli venerice (chiar daca mama e testata ca nu le are in timpul sarcinii). Mai ales ca procedura asta cauzeaza ea in sine conjunctivita... Asa, de bun venit in lume, hai sa bagam antibiotic din prima secunda in sistemul lor fragil... Ce se pune in ochii bebelusilor la nastere.

Despre nasterea la domiciliu, un interviu cu actrita Alison Lohman, care ar fi vrut sa nasca in Romania, dar nu la spital.

Calmantele de durere cresc riscul defectelor bebelusului la nastere

O poveste foarte emotionanta povestita de un reporter CNN care a asistat-o singur acasa pe sotia lui la nastere.


Circumcizie

Incredibil de emotionant, despre regretul unei decizii

Despre trauma circumciziei :(

Foarte la subiect despre circumcizie

Despre schimbarea atitudinii vizavi de circumcizie a unei moase.

Despre starea semi-comatoasa in care intra baieteii imediat dupa circumcizie.


Alaptare

O poezie foarte faina cu un final neasteptat, despre intarcare

Despre hepatita B, C si alaptarea si despre faptul ca in Romania medicii sunt cam inapoiati in privinta asta... Eu mi-am pus o simpla intrebare: din moment ce oricum copilul a avut contact direct cu sangele mamei, nu e mai putin grav contactul cu laptele?

Pe Facebook, cand a dat acest link Ina spunand ca si ea s-a confruntat cu ideea de a se abandona alaptarea cand a fost racita, a venit o mama care a spus ca i se pare exagerat ca o mama sa alapteze cand e bolnava. Si ca nu e mare lucru sa pape bebe o saptamana formula cat e mama bolnava. Asa ca dupa ce am trecut de elementul surpriza sa aflu ca asa gandeste o mama, i-am raspuns. M-am gandit sa trec raspunsurile si aici, pentru ca poate am noroc sa aterizeze google la mine cand o mama se intreaba daca sa alapteze cand e racita...

"1. Daca mama e bolnava isi ajuta copilul alaptandu-l, pentru ca ii da anticorpi. Daca nu-l alapteaza si il atinge si sta in preajma lui, copilul se va imbolnavi. Daca il alapteaza, in general nu se imbolnaveste sau face o forma mult mai usoara. Sau propunerea ta ar fi ca pe langa trauma intarcarii fortate sa treaca si prin suferinta despartirii de mama pana acesteia ii trece boala?

2. Medicamentele permise in alaptare in general nu pot ajunge deloc in laptele matern. Nu ma pricep la biologie si chimie, dar am citit o explicatie legata de marimea moleculelor, care pur si simplu nu intra, sunt prea mari sa patrunda pe canalele de lapte. Mai sunt apoi alte medicamente care chiar daca ajung la copil nu il afecteaza deloc.

3. Sunt copii care nu sug din biberon. La 6 saptamani cand am mers la controlul ginecologic am lasat acasa lapte de-al meu muls, pus in biberon. Si pruncul meu flamand a plans cu el in gura pentru ca nu stia sa suga din el. Oricat i-a fost de foame. In plus, sunt mult copii care nu sunt obisnuiti cu gustul de formula. Si chiar si atunci cand o mama vrea sa intarce prematur si vrea sa treaca pe formula se recomanda sa faca asta treptat, cu cativa mililitri pe zi, sa vada reactiile. Tu propui o trecere fortata din start la toata cantitatea de lapte pe care ar manca-o intr-o zi.

4. Daca iei o mama si ii dai sa manance numai nutreturi chimicalizate (sa nu uitam ca laptele praf nu e bio, si nu e din vaci hranite cu iarba, in aer liber) si ii dai ZILNIC o doza imensa de antibiotice si hormoni (da, te poti interesa oriunde ca asta e "hrana" ZILNICA a vacilor), si iei laptele ala si il pasteurizezi si il omogenizezi pana isi pierde toti nutrientii, si apoi il chimicalizezi si il umpli de vitamine si minerale sintetice, si il faci praf si il amesteci cu o apa de a carei puritate nu stii nimic, si i-l dai copilului la o temperatura pe care poate nu o nimeresti, si i-l dai copilului la orar fix, nu cand ii e sete sau foame, CHIAR SI ATUNCI tot acest lapte de mama chimicalizat ar fi mai potrivit pentru el decat o proteina a altei specii pe care organismul lui nu e pregatit sa o digere, si care ii creeaza multe probleme de sanatate. Si toate astea le inteleg atunci cand mama moare si nu se gaseste o "mama de lapte" disponibila. Dar asa, pentru ce? Pentru un medicament luat intr-o boala banala?

Of, si la punctul 4, am uitat ca in laptele matern mai trebuie sa adaugi si niste larve, viermi, aluminiu, fluor in exces, bucati de plastic, si tot nu ai ajunge la compozitia formulei..."


Despre excesul de fluor din formula

Despre retragerea unor loturi de formula din cauza surplusului de vitamine si minerale

Despre o printesa care isi alapteaza gemenii :)

Si Celine Dion continua sa-si alapteze gemenii chiar daca a inceput munca in Las Vegas.

Un super filmulet! Diferenta este ca nu prea stiu mamici care sa se chinuie atat cu alaptatul din camere diferite (de fapt stiu doar una :) ). In rest marea majoritate cedeaza si isi lasa copilasii sa planga si recurg la lapte praf.

Foarte important de citit! De ce nu se trimite formula sau lapte de mama din afara in zonele calamitate, si cum pot fi sprijinite mamele si copiii din Japonia.

Tot despre asta, de ce nu se trimite formula dupa astfel de tragedii.

Despre importanta unui intestin "virgin", in care in primele 6 luni sa intre numai lapte de mama.

O poveste emotionanta a unor femei care au alaptat copilasul dupa ce mama a decedat.

Alaptarea a ajutat enorm in viata acestei fetite, care altfel poate nu ar fi supravietuit.

In format PDF revista Breastfeeding Today

Alaptarea este normala: imagini din trecut cu bebelusi la san.

Postarea emotionanta a lunii februarie pe blogul Alapteaza-ma mami!

Daca o mama cu diabet isi alapteaza bebelusul, riscul ca acesta sa fie obez scade la jumatate, pentru ca se stie ca daca mama are diabet, riscul ca bebelusul sa fie obez e foarte mare, si astfel sa mosteneasca diabetul mamei, sa faca boli de inima si sindrom metabolic.

Niste raspunsuri simpatice atunci cand suntem "atacate" ca alaptam in public :D


Babywearing

Si-a luat draga mea Dana Ergo :)

Si deci intra in fan-clubul nostru, impreuna cu Nela

Oda pentru mei-tai de la Blogul mediocru foarte faina!

Arta purtarii copiilor: imagini din lume


Co-sleeping si altele AP

Actrita Mayim Bialik explica foarte frumos de ce doarme impreuna cu copiii. Mai dar o iubesc mult pe tipa asta, e al doilea articol al ei care mi-a placut mult mult mult!

Frumos! Dupa ce in ultimele luni am citit si doua miracole in care mamele si-au readus la viata copilasii cu kangoroo mother care, acum articolul acesta frumos in care se explica faptul ca si copilasii nascuti la termen pot beneficia enorm de apropierea mamei. "Never separate a mother and her newborn unless it is absolutely unavoidable.": Kangoroo mother care

Top 10 moduri prin care iti poti da seama ca esti un parinte natural :))

Despre beneficiile attachment parentingului.


Raw

Raw food de aplicat extern :)

Bazele unei alimentatii sanatoase

Si-a deschis Olivia Steer un blog superb despre alimentatie sanatoasa

Andreea de la Bucurie Bunastare Hrisca a adunat laolalta un cuprins cu linkuri cu toate retetele raw din lumea virtuala romaneasca.

Un ghid preponderent raw pentru mamicile ce vor sa isi hraneasca sanatos copilasii.

Si idei de meniu pentru o saptamana preponderent raw la bebelusi.


Altele

Despre niste vanzatori de lactate din Cluj pe care nu stiu cum sa-i boicotez :D

Despre sportul pe trambulina

Despre initiativa stupida a guvernului roman de a mai face un ban din drama din Japonia

Despre filtrarea informatiilor referitoare la protectia impotriva radiatiei nucleare

Daca doriti sa ajutati Japonia, conturi sigure de donatii

Despre cum vin copilasii pe lume sa ne creasca pe noi :)

Cat e de important zincul pentru imunitate!

Fotografierea unei ovulatii, pentru prima oara in istorie

Despre fluor si hipotiroidism

3 pasi prin care parintii isi pot forma pareri despre vaccinurile copiilor lor

Interzicerea unor vaccinuri in Japonia dupa decesele unor copilasi.

Despre sanatatea laptelui de capra

Si ceva ce as dori sa-mi fac timp sa urmaresc, emisiunea Romania Te iubesc de saptamana trecuta. Dupa cate am inteles, e revelatoare in legatura cu chimicalele din alimentatia noastra. Dana mi-a spus ca a aflat astfel ca in sarea gatita se gaseste cianura! O puteti vedea aici:

Hrana sanatoasa a devenit un lux la romani

Hrana sanatoasa un lux partea a II-a


Citate frumoase

"I swore never to be silent whenever and wherever human beings endure suffering and humiliation. We must always take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented." ~ Elie Wiesel

"Everyone is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid." ~ Albert Einstein

"Never fear spoiling children by making them too happy. Happiness is the atmosphere in which all good affections grow." ~ Thomas Bray

"Don't be surprised if somewhere along the line you make a few mistakes with your kids. Most folks do, no matter how hard they're trying not to. Kids are very forgiving if you're honest with them." ~ Ina May Gaskin

"Listen earnestly to anything your children want to tell you, no matter what. If you don't listen eagerly to the little stuff when they are little, they won't tell you the big stuff when they are big, because to them all of it has always been big stuff." ~ Catherine M. Wallace

16 comentarii:

  1. Draga mea, super documentat postul!
    Te rog nu-mi zice că ai citit toate astea în o săptămână că mă deprim de tot! :)) Gumesc, mulțumim de linkuri.
    O să îmi fac timp luna asta ( :D ) să le citesc.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Măi, și acum la o cercetare atentă a linkurilor, am văzut și numele meu!
    Ce drăguță ești...:-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Ref la "Romania te iubesc": chiar nu stiam de faza cu micotoxinele. Asta poate explica incidentele mai mari de cancere din ultimii 20 de ani.
    Ref la preturile produselor bio: sunt mari si majoritatea populatiei nu si le permite. Parerea mea este ca acest fapt reflecta de fapt cat de saraca este populatia. Normal ar fi ca orice cetatean sa isi permita sa manance natural, sanatos, adica bio.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai intai, te pup cu drag si-ti multumesc!
    Apoi iti scriu ca baiatul meu a avut colierul de chihlimbar, nu am sesizat absolut nici o diferenta, fetita insa nu a avut si nu a am avut cu ea nici o problema, deci e destul de relativa toata treaba.... Dar e chic si rau nu face in nici un caz!
    Mai departe nu am ajuns sa citesc, daca mai stiu ceva mai scriu mai tarziu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nela :))) cam intr-o luna cred, prin februarie am mai facut o postare cu ce am mai citit :D. O, da, si as mai fi putut pune de la tine postarile alea super informate cu gradinitele, cu sportul,...

    RăspundețiȘtergere
  6. Octavia, inca nu am reusit sa ma uit la Romania te iubesc...

    Referitor la bio, pe jumatate iti dau dreptate, suntem o tara saraca rau. Dar pe de alta parte, si taranii nostri se fac vinovati de ceva. Ei nu isi mai pastreaza semintele din culturile proprii, in fiecare an le e mai usor sa isi cumpere altele, hibridizate si tratate cu chimicale. Le e mai usor sa puna ingrasaminte chimice decat balegar. Si tot felul de chimicale care sa inlocuiasca plivitul buruienilor. Si asta in ultimii zeci de ani. Cand am auzit de curentul bio prima data m-am gandit ce noroc avem noi ca taranii nostri nu au trecut prin industrializare si pot sari direct in era bio. Dar nu e asa, si la tara la bunica-mea sunt super-entuziasmati de orice insecticid nou apare, mai puternic decat ultimul, sau un ingrasamant minunat. Ei considera ca nu s-ar vinde daca ar fi periculoase pentru sanatate, si le folosesc din greu. Daca nu s-ar fi "modernizat", le-ar fi fost mult mai usor si lor, si noua, sa mancam sanatos...

    RăspundețiȘtergere
  7. Mimi, te pup si iti multumesc mult! Deci nu face minuni... Atunci nu are rost efortul, ca nu se gaseste la noi si ar fi fost mai dificil de cumparat. Eu chiar ma gandeam ca nici nu si l-ar suporta la gat...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce tare e "rubrica" asta a ta :). Cat despre boicotatul smantanarilor nesimtiti...uof :(
    Poate aia 2-3 clujeni care ma citesc plus cei care te citesc pe tine nu mai cumpara de la ei. In rest nu prea vad ce le-as putea.
    Ti pup :*

    RăspundețiȘtergere
  9. "Of, si la punctul 4, am uitat ca in laptele matern mai trebuie sa adaugi si niste larve, viermi, aluminiu, fluor in exces, bucati de plastic, si tot nu ai ajunge la compozitia formulei...",imi pare o afirmatie extrem de nedreapta la adresa mamicilor care nu au avut posibilitatea sa-si alapteze puiul, oricat de mult nu si-au dorit ele acest lucru.

    Si mai urat imi pare sa raspandesti acest gen de afirmatii cand habar n-ai ce cosmar e sa fii o mama care nu are poasibilitatea de a-si alapta copilul.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, recunosc! Asta a fost teama mea cea mai mare in timpul sarcinii si imediat dupa nastere: sa nu-mi pot alapta copilul. Daca nu as fi putut alapta as fi preferat lapte de la o mama donatoare. Altfel as fi facut un fel de formula "homemade" din lapte de capra, din pacate ne-bio.

    Nu consider ca afirmatia mea se adresa mamicilor. Sunt sigura ca mamicile stiu toate stirile cu larvele gasite in cutiile cu formula, cu bucatile de plastic gasite, cu fluorul in exces am dat linkul imediat dedesubt etc. Banuiesc ca mamele care dau formula copiilor au citit aceste stiri, nu? Nu vad cum am acuzat mamele!!!

    Dar consider ca am spus un adevar. Daca asta supara, nu vad de ce ar fi problema mea.

    Si acum nu intru in amanunte de genul ca putine femei nu pot alapta din punct de vedere fizic. Se presupune ca pe langa cele care nu mai au sani in urma cancerului la san, ar mai fi un procent, sub 1%, de femei care nu au suficient tesut mamar ca sa produca suficient lapte. Produc, dar nu suficient. Intr-un fel pare logic, din moment ce animalele toate pot sa alapteze, si femeile pe vremuri alaptau toate in afara de doamnele de la curte.

    Ar mai fi posibilitatile economice in care mama trebuie sa-si abandoneze copilul si sa mearga la servici, dar sunt atatea americance care au doar cateva saptamani concediu de maternitate, si apoi isi hranesc copilul cu lapte muls, incat banuiesc ca o solutie e posibila, chiar daca mi se pare ingrozitor de greu.

    Si nu, nu mi se pare "urat" sa raspandesc asemenea afirmatii. Poate asa vor fi mai multe femei care nu vor alege formula atunci cand pot alapta. Pentru ca la noi in tara procentul celor care alapteaza la o luna de la nastere este de 15%! Destul de departe fata de acel 99% care ar putea fizic sa alapteze.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristina, Amy, multumesc! :)

    Amy, pe mine ma citesc sigur doua clujence de Manastur asa ca vorba merge mai departe :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Livia, m-am mai gandit la ce te-a suparat. A fost ca si cum eu as fi scris despre nocivitatea mancarii de la McDonalds fata de mancarea facuta in casa. Si ar fi venit o mama suparata ca am acuzat-o de ce-i da copilului mancare de la McDonalds. Nu vad unde am facut vreo acuzatie fata de vreo mama. Eu doar am expus niste fapte cunoscute deja. Sau daca nu erau cunoscute, ar trebui sa devina.

    RăspundețiȘtergere
  13. Raluca, comparatia cu mancarea de la McDonald's imi pare irelevanta. Argumentele tale in favoarea alaptarii au omis imposibilitatea acesteia cand mama sufera de o boala (grava si transmisibila prin laptele matern)care nu permite aplicarea la san a copilului si aici acel 1% pomenit de tine mai sus n-are nici o legatura cu ce zic eu.

    RăspundețiȘtergere
  14. Livia, mea culpa, imi cer scuze! Am uitat, si culmea e ca am o prietena care a trebuit sa renunte asa fortat din cauza unor tratamente puternice. Eu am incercat oricum sa condamn formula, nu mamele ce o dau copiilor. Adica textul scris cu italic era dintr-o discutie in care mama considera ca formula e mai ok decat laptele mamei atunci cand aceasta ia medicamente de raceala. Am incercat sa-i explic ca si vacile iau antibiotice zilnic, deci sigur e mai ok laptele mamei. Imi cer scuze din nou.

    RăspundețiȘtergere
  15. m-ai citat! esti o scumpa, sunt flatata :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...