marți, 15 februarie 2011

Update pe sectiuni: Ce am mai facut noi

Sambata trecuta (adica acu' o saptamana si 3 zile) am fost la Cluj.

Am sperat sa-mi fac eu analizele de tiroida si sa i le fac si lui Alex cele uzuale. Am vrut sa-i fac analizele inainte de a-i introduce lactatele, pentru ca stim cu totii ca lactatele provoaca anemie. Ce nu stiam si am aflat recent este ca, in plus, lactatele scot si calciul din organism, adica e nevoie de mai mult calciu la digestia lor decat aduc ele. Asa ca vreau neaparat niste analize inainte sa-i introduc lactatele. Mai am eu un cui, ca eu lactate (de vaca si de capra) vreau sa-i dau doar crude, nepasteurizate. Si acesta e un motiv pentru care tot aman, ca daca exista ceva risc, atunci Alex sa fie mai marisor. Daca as cunoaste niste capre de incredere nu as fi stresata pentru ca acestea am inteles ca nu fac TBC.

Dar la Cluj Synevo s-a hotarat sa nu mai fie deschis sambata, asa ca am cautat ca nebunii loc de parcare pe degeaba... Plus emotiile din noaptea anterioara, ca mie imi venea sa lesin de cate ori imi imaginam cum ii ia cineva sange lui Alex.

Apoi, la bunici acasa, Alex a facut show. Am crezut ca va fi mai timid, ca poate ii uita de la o vizita la alta, daca ii vede doar o data la o luna sau doua. Dar dupa ce trec vreo 5 minute de acomodare cu casa si cu catelul, se poarta ca acasa. A fugit prin apartament, a cautat prin dulapuri, sertare si noptiere, a gasit un telefon si a inceput sa "vorbeasca" la el, de i-a dat gata pe bunici.

Apoi am vrut sa-i impresionam si mai mult asa ca am dat drumul la televizor pe un post de muzica populara. Alex a inceput sa danseze! Si deja avea in program trei stiluri de dans. Pe langa dansul ala stil jumatate de genoflexiune (tzup-tzup), a mai adaugat si dansul in care se leagana de pe un picior pe altul! Si inca unul invatat de la bunicul, in care isi tot ridica un picior in aer :)).

Apropo de dans, de cand am fost la Cluj si pana acum, si-a mai adaugat in repertoriu inca un stil, in mod regulat, probabil la refren, danseaza ca si cum ar fugi pe loc, dar invartindu-se.

Pe bunica si pe matusa Carmen le-a mai impresionat cu ceva: le-a imbratisat din proprie initiativa. Ele stateau pe jos si povesteau cu el, si dintr-o data Alex mergea la ele cu bratele deschise si le strangea in brate tare tare, cu sunetul de entuziasm aferent.

Pe bunica a si pupat-o, si cu ocazia asta a cucerit-o definitiv. Prima data nici nu si-a dat seama bunica ce o asteapta. Alex era la mine in brate si ii dadeam sa manance. Bunica s-a apropiat si l-a intrebat daca ii da si ei din mancarea lui. El cum era obisnuit ca noi cand ne apropiem de el ii cerem pupici (profitorii de noi :D), s-a si intins sa o pupe pe buni. Nici nu a stiut buni cum sa reactioneze, si-a intors rapid obrazul sa nu apuce s-o pupe pe gura :)) dar mi s-a parut ca vad si niste lacrimi in ochi :).

Nodul sani

Da, si acu' doua saptamani, si acum in weekend eu m-am confruntat cu niste canale infundate, la acelasi san, in exact aceeasi zona, cu intarire de bolovan, durere la orice atingere fina si inrosire a zonei. Tot timpul mi-e frica de o mastita cand simt asa ceva, mai ales ca mi se intampla spre seara. Si mi-e teama nu cumva sa fie o noapte in care Alex chiar doarme bine si nu suge sa ma mai goleasca la sanul afectat. Si eu sa dorm si sa nu fac nimic. Pentru ca daca mi s-ar intampla ziua, ar fi mai simplu sa iau masuri. Dar de amandoua datile s-a terminat cu bine.

Nu-mi dau seama daca astea se intampla pentru ca el are zile in care suge mult si apoi zile in care mananca mai bine solide? Sau totusi as banui ca e de vina apa de la bazin unde merg sa inot?

Si la fix am citit articolul asta de pe kellymom: http://www.kellymom.com/bf/concerns/mom/recurrent-mastitis.html. Ma mir ca nu fac mai des mastite pentru ca ma regasesc acolo intr-o multime de situatii care duc la asa ceva. De la faptul ca mai nou Alex nu se ataseaza bine la san, pana la dormitul pe burta, inotul, oboseala, schimbarile hormonale, mancatul neregulat, faptul ca beau apa mai putina decat simt nevoia (de uituca ce sunt) etc.

Satu Mare si Ungaria

Relu a gasit pe internet ca totusi Synevo din Satu Mare e deschis si sambata, asa ca sambata aceasta care a trecut am fost acolo sa imi fac eu analizele de tiroida si sa ii fac lui Alex analizele uzuale (hemoleucograma completa, calciu, magneziu, sideremie). Totul a fost ok acolo, i-au luat din degetel, ne-a adus sa-i distragem atentia un crocodil frumos de la Ikea, ii explica tot timpul doamna asistenta ce ii face, vorbea foarte bland cu el: "acum stergem manuta, si degetelul, acum vine robotelul albastru, uite robotelul ca nu are ac, nici pe partea astalalta nu are ac, si uite robotelul (apoi l-a intepat si el nici n-a tresarit); uite liniutele rosii cum se misca, uite masam degetelul". Intr-adevar nu prea a avut rabdare Alex sa stea asa cu degetul intins, tot voia sa si-l traga, dar nu a schitat nici un gest ca l-ar durea. Daca faceam un cucu-bau incepea sa rada. Apoi la sfarsit i-a dat doamna asistenta un creion frumos cu un cap de fetita cu palarie in varf. L-a deranjat pe Alex cat am tinut apasat sa i se opreasca sangele, si apoi il enerva plasturele dar a uitat repede. Nu am stiut ca se poate scoate din deget atata sange, cat pentru doua eprubete.

Voi face o alta postare referitoare la analize.

Apoi daca tot am ajuns pana in Satu Mare, am zis sa mergem si la un Tesco in Ungaria. Am crezut ca vom strica bani putini... Dar nu ne-am putut abtine de la o multime de minunatii, jucarii si jocuri mult mai frumoase ca la noi, haine superbe, chiar si o cutie pentru nisip i-am luat pentru ca era mai putin de jumatate pretul fata de cum erau la noi in vara. Multe multe cumparaturi am facut, nici nu mai tin minte. Si eu mi-am mai luat un costum de baie ca deja am stricat unul la bazin :D.

Dupa ce vineri a nins si a fost o fleasca oribila, sambata batea un vant de te lua pe sus si te "palmuia" peste fata si daca aveai de mers 5 metri pana la masina. N-am mai vazut asa ceva niciodata. Si in Ungaria a fost si mai puternic vantul ca la noi, probabil pentru ca e zona de campie.

Masa de duminica

Dupa cum am zis in postarea precedenta, alaltaieri am avut un pranz in familie foarte frumos. Bunica mea implineste saptamana aceasta 90 de ani in aceeasi zi in care eu fac 30 de ani. Asa ca acum, duminica, eu cu mami am planificat o masa cu cei 3 copii ai ei (mami impreuna cu fratele si sora ei), cu nepotii si stranepotii. Cel mai mare nepot are anul asta 49 de ani, eu sunt cea mai mica nepoata, de 30 de ani. Cel mai mare stranepot are 23 de ani, si cel mai mic deocamdata e Alex de 1 an si un pic. Din luna mai va fi altcineva pe postul asta :).

Am fost 26 de persoane. Poate daca bunica ar fi avut mai mult decat 3 copii am fi fost si mai multi :). A lipsit verisoara mea Anca cu sotul ei, pentru ca este in Irlanda si fiind insarcinata nu a riscat sa faca acest drum. Dar oricum mami se distra de tati ca daca el ar face asa o reuniune in familia lui ar mai fi pe langa noi doar 3 persoane :D.

A fost tare tare fain sa ne intalnim toti laolalta si sa putem povesti. Pentru ca la nunti, botezuri, de obicei nu apuci sa stai sa discuti cu toti. I-am revazut pe verisorii mei care au peste 40 de ani si care m-au ingrijit cand am fost mica, s-au jucat cu mine si m-au invatat multe, de la gimnastica pana la faptul ca puteam citi cursiv la 4 ani! Ei erau in liceu si nefiind din Baia Mare stateau la noi. L-am revazut pe primul meu nepot de verisor, pe care tot incercam sa-l lamuresc sa imi spuna "matusa" cand eram mici, chiar daca sunt numai 7 ani diferenta intre noi. Si pe sora lui pe care o bateam :D. Alex era suparat ca nu putea fugi dupa un alt Alexandru, verisor de-al doilea cu el, care are 4 ani. A fost frumos!

Valentine's

Am vazut ca in ultima vreme e la moda sa fii impotriva zilei indragostitilor. Nu prea inteleg de ce. Nici noi nu ne luam cadouri, nu facem ceva special, dar nu suntem contra. Adica tot aud replica aia cu "noi ne iubim tot timpul, nu avem nevoie de o zi anume". Pai asa nu avem nevoie nici de 8 martie sau 1 iunie ca ne iubim mamele si copiii tot timpul. Nu e asa. Adica oricat ne-am iubi, nu putem tot anul s-o tinem numai in dulcegarii si romantisme, dar o zi pe an e chiar ok sa faci ceva mai special decat de obicei. Sau daca in timpul unui an ii spui sotului/sotiei de x ori ca il iubesti, si acel x nu ar cadea din greseala tocmai in 14 februarie, atunci ce e asa de rau sa ii spui de x+1 ori ca il iubesti? Si sa-l saruti o data mai cu foc decat in mod normal? Chiar daca tot cu foc l-ai pupa si in 15 martie, 12 septembrie si alte date fara semnificatie? E clar ca nu o faci zilnic toata ziua, asa ca o zi mai speciala in care sa fii sigur ca faci ceva deosebit pentru persoana iubita eu zic ca e ok. Altfel poate ar fi trecut ziua asta fara sa-i spui ca il iubesti sau fara sa stai sa meditezi si sa constientizezi treaba asta si cat esti de norocoasa/norocos ca il/o ai aproape. De ce suntem chiar asa impotriva unei zile care sa serbeze dragostea?

Poate pentru aglomeratia din magazine si de pe strada? Eu am fost ieri in oras si era o mare inghesuiala pe toate strazile, dar erau asa frumosi tineri liceeni, cu flori, cu tot felul de dulcegarii. Poate sunt multi timizi care doar in data aceasta isi fac curaj sa o abordeze pe persoana care o admira in secret. Cum as putea sa urasc ziua asta?

Noi de Valentine's ne-am pupat si ne-am spus un happy valentine's la miezul noptii imediat ce l-am adormit pe valentinul nostru mic. Apoi ziua de ieri poate chiar ar fi trecut doar cu atat, dar m-am decis sa ne plimbam eu cu Alex pana la Relu la servici. Pe drum i-am cumparat prajitura preferata si m-am bucurat ca am reusit sa ajung cu Alex pana acolo, nu eram tare sigura ca vom putea. Relu a fost foarte fericit de vizita si s-a mandrit acolo cu feciorul care zambea la toata lumea si care imi tot dadea mie tot ce gasea pe birou la taica-sau. S-a stampilat in palma, s-a jucat frumos si apoi am venit inapoi catre casa.

Bunicul

Azi dimineata am fost singura acasa cu Alex si m-a cam executat :D. Bunica (adica mami mea) a mers la spital cu bunicul pentru o interventie de socuri electrice la inima pentru a rezolva niste probleme ce i-au ramas dupa acea pneumonie complicata. Tocmai am aflat ca s-a trezit din anestezia totala si ca totul e bine. Doamne ajuta.


O sa revin cu alte update-uri, tot incerc sa mi le grupez si sa mi le organizez in minte. Sigur o sa uit ceva :D.

7 comentarii:

  1. Sunt super simpatici cand ii apuca dansatul:). Sa ii faci si film cu noile stiluri de dans:d
    Sper ca toate analizele va ies bine:).
    Si eu as vrea sa-i fac Andreei niste analize de sange, sa vedem daca e totul in parametri normali.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ca ai o familie asa numeroasa si ca ati avut posibilitatea sa va strangeti:)
    Numai vesti bune la analize!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani fericiti, Raluca! Si multa sanatate+ bebe 2 la momentul potrivit!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce dulce trebuie sa fi fost piticul pupator de bunica! ;) e si normal ca a cucerit instant intreaga audienta.
    Va invidiez ca stati asa aproape de un Tesco. :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, Roxana, am uitat sa mai specific o "miscare" de dans: pusca din degete cum vede pe posturile de muzica populara :)). Si la sfarsitul melodiei, daca la tv de aplauda, aplauda si el :)). Nu cred ca ai de ce sa te ingrijorezi cu analizele. Eu i le-am facut si din cauza ca nu mananca de toate, ca alti bebelusi, si din cauza ca nu mananca. Punct :D.

    Cristina, multumesc mult!

    Suspectez ca esti tu, Catalina, sub numele de Rares, pentru ca Monikus avea id-ul Monica. Multumesc mult! La fel!

    Gabi, multumesc! Daca ai ceva de luat de la tesco spune-mi te rog! Poate vrei ceva specific, ce poti sa-mi spui si asa de la distanta :).

    RăspundețiȘtergere
  6. :)) sar'na pentru "oferta" ... e destul de greu asa... :( Eu aleg cel mai bine la fata locului... pana la urma urmei, o sa ne descurcam sa gasim ce ne intereseaza si pe plan local... ca de ajuns pana acolo, nu cred ca o s-o facem prea curand.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...