vineri, 13 august 2010

Gaze, creme si bloguri :D

Azi-noapte si azi a plans iar, nu asa mult ca ieri. Dar fiecare plans era acompaniat de un mare partz! Si noaptea te apuca o mila de el, ca se trezeste plangand infiorator... ziua e altfel, ii mai distragi atentia cumva. Uite azi, pe canicula asta, l-am pus afara la umbra in piscinuta lui si a uitat vreo 15 minute de problemele lui si a stropit fericit in toate partile!

Azi am facut prima mea crema home-made! Zilele trecute am rasfoit la greu internetul sa imi dau seama ce unturi si uleiuri naturale sunt bune inainte de soare si dupa soare, pentru hidratare. Reamintesc postarea mea pe tema asta aici. Deci la soarele de dupa-masa si dimineata voi folosi badger si umbrela pe plaja si tot ce trebuie. Nu ma bazez pe astea doar. Dar sunt excelente si pentru dupa plaja. Si sunt suficiente de protectie, au un SPF mic, pentru seara si dimineata devreme. Asa ca am tot cautat pana am ajuns la urmatoarele ca fiind crema cremelor in materie de produse chiar naturale care apara si hranesc pielea si sunt excelente pentru soare: uleiul de cocos (in engleza pe google de cautat coconut), uleiul de jojoba, untul de shea, untul de cacao (in engleza pe google de cautat cocoa), uleiul de avocado, uleiul de floarea soarelui, uleiul de susan. Mai sunt si altele, dar astea sunt the best!

Am inceput sa caut produse care sa le contina. Chiar si eu am acasa de la essential care balsamul calmant pentru iritatii care are ingredientele astea. Si mi-a mai ramas din sarcina si untul de corp pentru gravide care are ingrediente frumoase. In plus, am mai gasit la sideris (dar de ieri este in vacanta shopul) produsele de la Soap Mill: crema pentru protectie solara si crema de corp care ambele contineau ceva din ingredientele cautate. Dar tot cautand si cautand, as fi vrut alte ingrediente, asa ca mi-a venit o idee, tot frunzarind shopul si blogul sideris. Sa imi cumpar eu ingredientele si sa-mi fac crema. Fiind vorba numai de unturi si uleiuri nu e complicat, trebuie doar amestecate. Asa ca mi-am cumparat de pe elemental.ro urmatoarele: unt de cacao, unt de cocos si unt de shea cu jojoba. Asta ultimul are exact consistenta unei creme perfecte. Cel de cocos e lichid la caldura, miroase superb superb (a Bounty :)) ). Si cel de cacao e super solid. Asa ca le-am amestecat pe toate la bain-marie, ca altfel nu se putea cu cel de cacao. Dar la o temperatura doar putin mai cald decat temperatura corpului, nu le-am infierbantat, sa nu-si piarda din vitamine. Le-am turnat apoi in cutii mari de creme si gata! Le-am pus la frigi sa se intareasca bine bine si cocosul. Uleiul de avocado era destul de scump si m-am gandit ca la o adica il masez chiar cu fructul. Chiar am citit cat e de sanatos si pe piele si pe par. Aveam acasa ulei de floarea soarelui, de migdale, de susan, de masline. Dar la migdale si susan nu am indraznit sa ma bag sa stric toata crema fara sa-l testez daca nu e alergic, pentru ca multe persoane sunt alergice la nuci. Iar uleiurile de la mine din casa de floarea soarelui si masline nu sunt organice. Unturile astea ce le-am cumparat sunt pur si simplu ingrediente 100% naturale, 100% organice. Ca sa fiu sincera, le-am si gustat! Asta da crema de corp pentru puiul meu! Si poate imi da si mie :D!

Din blogosfera chestii interesante:

Despre a fi mama, Sabina vine iar cu un post util:
- http://armonii.blogspot.com/2010/08/cum-am-devenit-mama-care-sunt.html

Despre laptele matern doua articole minunate, neaparat trebuie citite!:
- http://bogdanasblog.blogspot.com/2010/08/manifest-impotriva-ignorantei.html

- http://cuvintelaplimbare.wordpress.com/2010/08/06/laptele-mamei-nu-are-substitut/

Despre scoli, gradinite, crese, institutionalizare:
- http://www.rawmom.com/raw-mom-blog/archives/3112

- http://www.drmomma.org/2010/08/downfalls-of-daycare-and-preschool.html

Despre scutece textile, primele doua parti au fost scrise mai demult, acum si a treia parte (abundente in informatii!):

- http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/06/ghid-pentru-incepatori-intr-ale.html

- http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/06/ghid-pentru-incepatori-intr-ale_29.html

- http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/08/saga-scutecelor-episodul-3-confruntarea.html

Despre carriers. Ca sa ma exprim simplu lumea "textilelor pentru purtat bebeii" este in pericol. Daca va mai amintiti din martie cum a fost scandal ca au murit bebei in posetele alea, ca nici macar nu le-am putea numi slinguri. Erau facute de infantino, o corporatie mare. Era clar ca e nevoie de standarde de siguranta. Au inceput demersurile companiile astea micute, traditionale, care chiar fac textile din astea sanatoase pentru copii. Dar sefii aia mari au zis ca daca nu apare acuma repede un standard, il vor face ei, impreuna cu... ghici... Infantino! Astia marii hotarati sa ii scoata de pe piata pe astia micii. Ca in orice domeniu de altfel. Adica e posibil sa ajunga purtatoarele traditionale in ilegalitate doar pentru ca asa vor unii. Povestea mai bine explicata aici:
- http://poarta-ma.blogspot.com/2010/08/baby-carrier-industry-alliance-help.html

10 comentarii:

  1. He he ,gata,am gasit ce crema. Mi-a licarit mie ceva c pe aici ar putea fi,dar am zis ca trb sa ma uit intai :D. Am mai vazut pe un blog unde intru de la tine de aici,deodorant facut in casa,ceea ce pe mine ma intereseaza in mod expres. Hai te pup,ca nu mai sunt coerenta,dorm pe mine :*:*:*.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai, Lali, fa deodorantul si spune-ne cum e! Eu nu folosesc de ciuda cancerigenelor din comert. Dar n-am avut atata ambitie sa-mi fac eu unul :D.

    RăspundețiȘtergere
  3. untul de cacao folosit ar fi asta? http://www.elemental.ro/630-unt-de-cacao-natur.html
    unt de cocos nu am gasit, apare doar uleiul asta:
    http://www.elemental.ro/249-ulei-de-cocos-bio-virgin.html
    si unt de shea ai pus rafinat sau nerafinat?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Raluca, daca ai timp te rog mult, poate imi dai cateva detalii cum ai folosit cremele: badger si cea 100% naturala. am citit si prima postare, dar tot nu sunt pe deplin lamurita. saru mana mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Adriana, am vazut ca nu mai au exact produsele ce le-am luat eu. Aveau unt de shea cu ulei de jojoba intr-un singur produs. Era nerafinat. Dar am vrut zilele trecute sa-mi iau si aveau rafinat bio si nerafinat nebio. Poate totusi as merge pe varianta bio. Daca se poate bio si nerafinat, cu atat mai bine.

    In legatura cu cremele de soare, nu te mai stresa atat. Pentru mine a fost clar ca orice crema de protectie solara "conventionala" e mult mai nociva chiar si decat statul la soare fara nici o protectie. Am scris mai multe aici http://alexcreste.blogspot.com/2010/06/despre-protectia-solara.html .

    Asa ca:
    - stat la soare doar in orele permise si iar iti dai seama si tu singura cat e de puternic soarele. Noi am prins in vreo cateva zile ca nu rezistam nici la ora 4, asa ca mai stateam la umbra.
    - haine si palarii si umbrele
    - Badger foloseam atunci cand stiam ca ne bate soarele puternic. Badger e ca un film de protectie de aproape 100%. Asa ca il dadeam pe maini si picioare (in rest era imbracat si avea palarie) cand mergeam pana la masina la amiaza, sau in oras tot la amiaza, chiar daca ne prindea soarele doar 5-10 minute. Am observat ca e posibil sa te arzi chiar si asa pe fuga. Badger mai foloseam daca ieseam cum am zis pe la ora 4 la plaja si inca mi se parea puternic soarele. Stiam ca pe cand ii trece efectul nu mai e nici soarele asa puternic.
    - crema homemade o foloseam cand stiam ca iesim pe la 5-6 afara si parca inca era cald. Stiam ca si aceasta se va duce pana pe la 6.
    - Spun toate astea cu cremele al caror efect dispare pentru ca eu chiar voiam sa dispara, voiam in soarele de dimineata de la 8 si de seara de la 6-7 sa stea Alex fara creme pe el pentru a putea absorbi vitamina D in cantitati mari, sa ne ajunga pentru iarna :D. Mare atentie ca vitamina D nu se absoarbe daca facem dush cu sapun dupa ce stam la soare. Asa ca ii faceam dush cu apa simpla. A avut o piele perfecta, nici o inrosire macar a pielii, doar un usor bronz frumos care a durat mult.

    Poti sa ma mai intrebi ce mai vrei, ca stiu ca nu explic tare bine, adica uit multe :)).

    RăspundețiȘtergere
  6. *citisem si "despre protectie solara":)..dar tot mai vroiam detalii
    *am gasit si crema de care zici tu cred:) http://www.elemental.ro/262-crema-naturala-unt-de-shea-jojoba.html
    *deci dimineata la 8 nu il dadeai cu nicio crema pe el?
    * cu sapun cand il spalai?
    pup si ms mult

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca aceea e crema.

    Dimineata ieseam fara nimic si il dadeam pe plaja pe la 9 cred cu crema homemade. Seara iar profitam ca se ducea crema si pe la 7 sigur nu mai avea nimic pe piele.

    Cu sapun eu nici acum nu-l spal decat daca miroase :D. Si nu s-a mai intamplat sa miroasa de asta vara de la caldurile mari. In rest eu ii fac baita doar in ceai de musetel sau galbenele. Pe manute il spal cu sapun de multe ori pe zi, dar pe corp mai rar. Am eu ceva cu cate chimicale sa intre prin pielea lui si incerc sa aman momentul in care vor intra zilnic mult prea multe. :D

    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  8. acum sunt mai lamurita cu cremele:) saru mana mult

    da, inteleg ce zici de chimicale, dar la noi intre degetele de la picioare miroase mereu, iar la fundultez dupa kk iar zic ca trebuie....

    RăspundețiȘtergere
  9. Interesanta crema homemade! Ce proportii din fiecare ingredient ai folosit? Le-am cumparat ieri, dar nu stiu exact cum sa le combin ai nu am gasit nimic pe net. Multumesc! Silvia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Banuiesc ca am lamurit problema pe fb, scuze, doar acum mi-am facut curaj sa intru pe blog :D

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...