vineri, 18 iunie 2010

Al noualea aliment: mazarea verde

Hai sa vedem daca reusesc sa scriu ceva. E deja ora 23 si de la 21 (cand l-am culcat, cu tzitzi) e a treia oara cand se trezeste si cere supliment :D.

Azi avem 2 noutati:

- La masa de fructe nu mi-a placut cum aratau ciresele si perele, asa ca am ramas doar cu merele noastre (care le tinem la frigider deja de doua luni, ca sa reziste pentru el). Si cum facute piure nu le mananca fara pere, m-am bucurat nespus ca ieri l-am trimis pe Relu sa cumpere varianta moderna a shomoiog-ului :D : dispozitiv de hranire. Imi place ca are si capac, deci il putem pune cu noi sa avem mancare la plimbare :D. Este si de la Jane unul, dar e mult prea scump. Mai ales ca asta de la primii pasi am avut geniala idee sa-l caut pe site la sensiblu, altfel transportul de pe net ar fi fost mai mult decat dublu din pretul produsului. Si dimineata i-am pus cateva felii de mar in ză shomoyog. A fost un deliciu, era asa de incantat! Stiu ca el era incantat si de auto-diversificare cu mar, dar un sfert de mar il lua in gura din doua imbucaturi, si se ineca tare rau, cu bucatele cat limbuta lui. Dar din dispozitivul asta iese direct piure, si totusi el ramane cu impresia ca are control. Super super! A mancat cel mai mult de pana acum, cam un sfert de maruc mic de-al nostru. In rest el fructele rar cand manca o lingurita de adult in total... Deja ragaia a prea plin si de-abia l-a lasat din mana! I l-am mai dat o data in mana mai tarziu sa-i fac o poza si iar de-abia l-a lasat! Un adevarat succes! Si ma bucur mai ales ca asa va manca si merele!

- La masa de legume am zis ca introduc ceva nou chiar daca suntem in revenire cu bubitele de pe calcai si inca nu stiu de la ce au aparut. Mai ales ca la masa de fructe a avut numai mere, trebuia sa ii dau la legume ceva pe langa dovlecel, si parca nu mai aveam eu chef de salata verde :D. Asa ca mami mea a zis sa-i dam mazare verde, ca a aparut cruda cruda si proaspata la noi in gradina. Arata super! I-am fiert la abur dovlecel cu mazare verde si fiind o portie mica, a avut apa multa si a iesit supica de dovlecel si mazare verde. Si asta a fost un succes, cum ma apropiam de gura lui, cum apuca lingurita sa si-o bage el cum are chef :D. A papat tot cat imi propusesem, vreo 10 ml (minus ce a dat la bluzita si la piciorus :D).

Abia acum am intrat pe wholesomebabyfood sa vad cand spun ei ca se poate introduce mazarea si m-am speriat ca nu era la tabelul de 8-10 luni, asta pentru ca era la cel de 6-8 luni :)) Despre mazare. Desi se pare ca e pe lista de alimente alergene.

Oricum ce mi se pare mie riscant cu introducerea mazarei la noi e ca suntem mai sensibilosi la stomacel. Eu ieri am mancat fasolifere si stiam ca azi va fi mai greu pentru el :D, de asta mananc rar. Dar m-am gandit ca deja ar fi si cazul, ca imediat i le introduc in alimentatia lui si eu inca nu le pot manca linistita! Ca sa nu mai spun ca de 8 luni deja am o pofta incredibila de hummus! Dupa ceea ce am papat ieri azi a fost marait marait si tipa/maraia/plangea chiar inainte de a reusi sa scoata cu greu si mare chin cate o "bomba" gazoasa... Saracutul pui! Acum sper sa fie bine cu mazarea burtica lui sensibila! Oricum, dovlecelul impreuna cu mazarea verde aveau un gust delicios!

Acum dupa mazare daca as introduce orezul ar avea o proteina ca lumea de tot. Dar nu ma indur sa "stric" 4 zile pentru orez, cand sunt atatea fructe si legume noi acuma vara care ne asteapta! In plus, la cat de constipat e Alex, numai orezul i-ar mai lipsi... Dar nu stiu de ce ma gandesc la asta, cand la cantitatea infima pe care o papa el nici nu s-ar simti ca mananca ceva orez. Laptele e baza! Lapte continua sa suga la 3 ore ziua (e ca un ceas, cand se implinesc 3 ore deja isi cere drepturile) si noaptea fara nici o regula!

Si azi l-am purtat in pouch pe afara pe domnul marait si a stat super ok. Dar numai prin curte, pentru ca dupa canicula de zilele trecute, la noi a dat direct in furtuni si ploi si coduri galbene...

Am citit azi un scurt articol, ca o introducere mai mult pentru un interviu audio de saptamana viitoare, despre autism. Recunosc ca eu credeam ca sunt doar niste copii inchisi in ei. Nu stiam ca sunt asa de speciali.

Tot azi v-am trimis celor care va am in mail un link catre un interviu, daca vreti sa downloadati mp3-ul mai aveti probabil o zi, ca e gratis 48 de ore dupa incheiere: Love and Food - Simple Strategies for Your Children's Health, un interviu cu Karen Ranzi, autoare a cartii “Creating Healthy Children Through Attachment Parenting and Living Foods”.

Edit 19 iunie: E posibil de la mazarea mancata la ora 13 sa nu aiba somn de la 2 la 4? Am incercat pe rand sa-l adormim plimbandu-l, alta data adormea imediat, acum nu. Am fost iar la baie cu el, ca altfel plangea de ti se rupea inima cand ma indepartam de el. Pana la urma a adormit mangaiat pe burta, si nu plimbat sau cu tzitzi cum ne-am fi asteptat. E posibil ca o balonare data de mazare sa se manifeste la mai mult de 12 ore?

2 comentarii:

  1. Ce tare-i dispozitivul acela! si ma bucur ca aveti succes cu el!
    nu stiu ce sa zic cu balonarea data de mazare:(..sper ca sunteti mai bine astazi;
    si ziceai de niste bubite pe calcaie, ca ar fi alergie la capsuni ....hmmm, cam ciudat sa apara alergia de la ceva ce a mancat pe calcaie..oare nu o fi umblat cu piciorusele prin iarba in ziua aceea si s-o fi iritat?

    am ascultat si eu Love and Food astazi (multumesc pentru mail si pentru ca ai postat linkul pe blog..oricum, de aici am ascultat:D)..nu am reusit sa inteleg tot caci intre timp zornaiam ceva jucarele cu Ana, dar mi-a placut! Zicea la un moment dat de o prietena de-a ei care dupa nasterea copilului a stat cu el skin to skin timp de o luna...facea inclusiv dus cu el in brate!:)
    si faza cu scolioza...remediata in urma alimentatiei sanatoase (oare am inteles eu bine?)...nu stiu ce sa zic..eu clar am invatat ca singurul tratament este kinetoterapia si in cazurile grave, unul chirurgical..dar, nu zic ca nu se poate! ar trebui sa mai citesc despre asta;

    va pupam dragilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pupici pupici, Dana! Multumim mult! Ma tot gandesc acum daca a umblat pe afara in ziua aceea, dar sigur, daca e cald, sta afara descult pe jos, si in zilele alea era canicula mare la noi...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...